حقوق هدر رفته معدنچیان در طزاره هنوز مشخص نیست


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810753

کارگران معدن تزره دامگان طی چند روز گذشته از مسئولان مربوطه خواستار تغییر وضعیت معیشتی و حقوق از دست رفته خود بودند اما متاسفانه این بلاتکلیفی در بین مسئولان همچنان پابرجاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; کارگران معدن طزره دامگان طی چند روز گذشته از مسئولان ذیربط خواستار پاسخگویی به درخواست ها برای احقاق حق و حقوق پایمال شده خود بودند.

معدنچیان دو خواسته برحق داشتند، از یک سو خواهان اخراج پیمانکاری بودند که عملکرد ضعیفی داشت و باعث مرگ دو معدنچی شد و از سوی دیگر خواهان تغییر وضعیت استخدامی آنها بودند.

در این درخواست حدود 700 نفر از کارگران شاغل در این مجتمع موافقت کردند که مدیرعامل شرکت البرز شرقی با حضور همه کارگران و نه پشت درهای بسته و با وعده های دروغ با نماینده آنها صحبت کند.

البته متأسفانه این درخواست و درخواست معدن کاران در فضای رسانه ای استان مسکوت ماند و چندان مورد توجه قرار نگرفت و بدون چالش مسئولان مربوطه خاتمه یافت.


تغییر پیمانکار برای معدنچیان خوب نیست

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود در این خصوص اذعان داشت: پیمانکار میانجی بین نیروها و شرکت البرز شرقی است و تغییر آن به ضرر و زیان معدنچیان نخواهد بود و ضوابط انتخاب پیمانکار بر اساس صلاحیت و چارچوب قانون است. .

جلالی افزود: تغییر وضعیت معدنچیان مانند سایر نیروهای شرکتی در سراسر کشور بر عهده قانونگذار است و اقدامی قابل پیگیری توسط شرکت البرز شرقی نیست.


تغییر وضعیت نیروهای معاهده در دستور کار مجلس است

علیزاده نماینده مردم دامگان در گفتگو با مرآت گفت: مشکلات معدنچیان با تغییر پیمانکاران باید از طریق استانداری رصد شود نه مرتبط با مجلس.

نماینده مردم دامگان همچنین درباره تغییر وضعیت کارگران معدن توضیح داد: موضوع تغییر وضعیت کارگران معدنی و قراردادی موضوعی است که در مجلس و دولت در حال پیگیری است و در کمیسیون اجتماعی همسان سازی دستمزد در حال بررسی است. در سراسر کشور.


هنرمند فعلی به هیچ وجه تغییر نمی کند

بابک براتی مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی در گفت و گو با مرآت درباره علت اعتراض کارگران معدن توضیح داد: پرسنل معدن طزره دامغان خواستار بازگشت پیمانکار قبلی و انعقاد قرارداد با شرکت شرق البرز شرقی هستند.

وی در خصوص روند انتخاب پیمانکار فعلی گفت: به هیچ عنوان برای پیمانکار جدید امکان پذیر نیست چرا که انتخاب فرد مذکور طبق روال قانونی و برنده شدن در مناقصه مربوطه صورت گرفته است.

براتی برخلاف نظر برخی معدنچیان پیمانکار قبلی را فاقد صلاحیت دانست و گفت: با قرارداد جدید استخدامی طرح طبقه بندی را دنبال خواهیم کرد و این موضع به نفع معدنچیان است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ شرق البرز با بیان اینکه کارگران معدن به دلیل عدم پاسخگویی به درخواست تغییر پیمانکار فرم درخواست خود را تغییر داده اند، تاکید کرد که موضع آنها تغییر کند که باید توسط قانونگذار اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید