حقیقت تلخ بازار جهانی نفت


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836428

تحلیلگر آمریکایی: حتی زمانی که قیمت ها به طور موقت در بحبوحه قرنطینه Quaid 19 در چین کاهش می یابد، بازار نفت با مشکل جدی مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; یک تحلیلگر هشدار می دهد که بازار نفت با مشکل جدی مواجه است، حتی با کاهش موقت قیمت ها در بحبوحه قرنطینه Quaid 19 در چین.

دن دکر، بنیانگذار The Energy Word می گوید: “چیزهای بسیار جدی تر برای مدت طولانی در حال وقوع است و در روسیه در حال وقوع است.”

وی ادامه داد: شرکت های انرژی اکسون (XOM)، توتال (TTE)، BP (BP) که روسیه را ترک می کنند اما دارایی های خود را در روسیه رها می کنند. آنچه ما شاهد بودیم این بود که تولید در روسیه تنها در ماه آوریل بیش از یک میلیون بشکه کاهش یافت.

دیکر گفت: «تولید در روسیه یک مشکل سیستماتیک بلندمدت خواهد بود و با هزینه های بلندمدت مشکل بزرگی است.

کشورهای غربی در واکنش به حمله به اوکراین در ماه فوریه، مسکو را تحریم کردند. از آن زمان، شرکت های غربی تا حد زیادی سرمایه گذاری و عملیات خود را در روسیه رها کرده اند. بازار یک “ممنوعیت عملی” بر نفت خام روسیه اعمال کرد که قیمت ها را افزایش داد.

این تحلیلگر می گوید که نفت روسیه می تواند با تخفیف به چین و هند ارسال شود، اما از دست دادن تولید، کل صنعت نفت را تحت فشار قرار می دهد.

وقتی از غرب به شرق می روید با مشکل قیمت مواجه می شوید. چینی ها و هندی ها برای خرید نفت از بازار سیاه هزینه کمی می پردازند.

دیکر گفت: نفتی که از زنجیره تامین جهانی به دلیل مشکلات تولید در روسیه از بین رفته بود از بین رفته است و نمی توان از آن پولی به دست آورد.

وی افزود: فکر می کنم از دست دادن تولید بر ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین فشار وارد می کند.

دیکر گفت: «روسیه برای کسب درآمد به فروش نفت وابسته است. در نهایت، فشار بر اقتصاد روسیه باعث می شود پوتین نتواند کاری را که اکنون انجام می دهد انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید