حق آبه روستاییان مهدی آباد هنوز مشخص نیست/ سازمان جهادکشاورزی قزوین: در حال مطالعه هستیم

ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و کاهش بارندگی در سال های اخیر این مشکل را تشدید کرده است.

در این میان کشاورزان ارتباط مستقیمی با موضوع آب دارند و در صورت دسترسی کافی به آب برای آبیاری محصولات خود می توانند به کار خود ادامه دهند و همچنین به امنیت غذایی کشور کمک کنند.

گاهی اوقات توزیع آب کشاورزی در استان قزوین سیاسی می شود

استان قزوین به دلیل جایگاهی که در عرصه کشاورزی و به ویژه در دشت قزوین دارد، یکی از استان های مهم در زمینه تولید مواد غذایی است و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

حکمرانی بهینه و دسترسی عادلانه به آب یکی از مطالبات حقوق کشاورزان است که در برخی نقاط استان قزوین تحت الشعاع جریاناتی قرار گرفته است که حتی تقسیم حق آبه بین کشاورزان و روستائیان را به منافع سیاسی خود مرتبط کرده اند.

روستای مهدی آباد قزوین نمونه ای از این نگاه سیاسی است که عدم توزیع عادلانه آب در این روستا جان برخی از زمین های کشاورزی را به خطر انداخته است.

چند وقت پیش سایت خبری صبح قزوین; وی به همراه خبرگزاری مهر و ایسنا به گفت و گو با کشاورزان این روستا پرداخت و حل مشکلات روستائیان را از طریق مراجع ذیربط و کارکنان زیر نظر گرفت.

فیلم را اینجا ببینید


7ab3a707 2c08 4397 863c b6657155bfc8 خبر خاکستری

وضعیت توزیع آب کشاورزان روستای مهدی آباد تا یک ماه دیگر مشخص می شود

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به حل مشکل آب کشاورزی روستای مهدی آباد بزرگ گفت: در دو هفته گذشته جلساتی با حضور شورای روستا، کشاورزان موافق و مخالف این طرح برگزار شد.

وی افزود: این جلسات با حضور مدیران و نمایندگان شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی برگزار شد و ابعاد مختلف طرح موجود بررسی و ارزیابی شد.

این مسئول گفت: مقرر شد طرح خودسازی مهدی آباد توسط تیم کارشناسی بررسی شود که با مشارکت خود مردم انجام می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حداکثر در ماه آینده به درستی یا نادرستی طرح قبلی به نتیجه می رسیم و در صورت اثبات این تخلف، این طرح اصلاح می شود.

افلاطون در پایان گفت: اگر مشخص شود در این تقسیم بندی حق آبه اشتباهی صورت گرفته تغییراتی ایجاد می شود و اگر نتیجه کارشناسی این باشد که تقسیم آب درست شده است به کار ادامه می دهیم. به همین ترتیب.”

گفتنی است پایگاه خبری صبح قزوین; کشاورزان روستای مهدی آباد تا پایان مشکل با مراجع مربوطه تماس خواهند گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید