حلبی سازی و سرکوب 7 مورد تغییر کاربری بی رویه در اراضی کشاورزی شهرستان اردل

ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786368

سعید خسروی از هفت مورد تخریب و سرکوب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اردل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید خسروی مدیر جهاد کشاورزی اردل در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: هفت مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی شده است.از اراضی زراعی و باغی.
وی افزود: اگر بنا به دلایلی تغییر کاربری یک هکتار زمین را برای مصارف غیرکشاورزی کنیم، 8 تن محصول را از محدوده خارج خواهیم کرد، به عبارتی اگر این تغییر به نحوی جبران نشود و هیچگونه تغییری صورت نگیرد. غذای دیگری تولید می شود، 20 نفر گرسنه می مانند.”
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل ادامه داد: حفظ کاربری و امنیت غذایی نیازمند استفاده از راهکارهای مختلف در این زمینه از جمله استفاده از توان و ظرفیت سامانه 131 است که شهروندان می توانند از طریق آن نسبت به تغییر کاربری غیرمجاز اطلاع رسانی کنند. .
خسروی با اشاره به اینکه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی هشداری جدی برای تامین امنیت غذایی در آینده خواهد بود، گفت: توجه به اصل پیشگیری از وقوع جرم باید بر سایر سیاست ها و روش های اجرایی و عملیاتی کاهش هزینه های اجتماعی ارجحیت داشته باشد. اقدامات حفاظتی.”
وی گفت: اراضی کشاورزی در معرض خطر تغییر کاربری توسط عده ای سودجو قرار دارد که باید با نظارت جدی دستگاه های متولی تغییر کاربری در این مناطق از این امر جلوگیری کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل تاکید کرد: مردم می توانند از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با سامانه روابط عمومی حفاظت از اراضی کشاورزی با شماره تلفن 131 و یا تماس با واحدهای حراست مستقر در زیر مجموعه اطلاع رسانی کنند. حکومت جهاد کشاورزی شهرستان.
خسروی به کشاورزان توصیه کرد قبل از هرگونه تصمیم گیری در مورد ساخت و ساز با کارشناسان اراضی و مراکز دهیاری ها مشورت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید