حلقه تحریم های آمریکا علیه ایران تنگ می شود؟!

حلقه تحریم های آمریکا علیه ایران تنگ می شود؟!

در هفته های اخیر دولت آمریکا تلاش های جدیدی را برای قطع دسترسی ایران به دلار در عراق، امارات و ترکیه آغاز کرده است که بر اساس اخبار منتشر شده حتی دولت عراق نیز در این زمینه وعده های مساعدی به مقامات آمریکایی داده است. جمهوری خواهان اکنون می خواهند مانع لغو تحریم های کاخ سفید علیه ایران شوند. آنها بر این باورند که لغو تحریم‌های دولت جو بایدن علیه جمهوری اسلامی نه تنها میلیاردها دلار درآمد برای روس‌ها به ارمغان آورد، بلکه باعث شد روسیه به توسعه برنامه هسته‌ای تهران کمک کند.

واشنگتن فری بیکن نوشت که برخی منابع آگاه از تحولات کنگره آمریکا به این وب سایت گفته اند که قانونگذاران جمهوری خواه کنگره به رهبری سناتور تد کروز به دنبال تصویب قانونی هستند که لغو تحریم ها را تا زمان اجرای برجام برای جمهوری اسلامی تمدید کند. رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، این کار را غیرممکن خواهد کرد. به گفته این منبع آگاه، این لایحه احتمالا با حمایت گسترده نمایندگان جمهوری خواه در کنگره مواجه خواهد شد.

حلقه تحریم های آمریکا علیه ایران تنگ می شود؟!

تد کروز، سناتور تگزاس معتقد است که دولت فدرال آمریکا در حال حاضر هیچ بهانه ای برای اعطای معافیت های تحریمی به جمهوری اسلامی ایران ندارد، زیرا این سناتور آمریکایی می گوید چنین معافیت هایی به روسیه اجازه می دهد تا در توسعه برنامه هسته ای تهران همکاری کند.

کروز می گوید که رفع تحریم های جمهوری اسلامی ایران یک شرکت انرژی روسی را به همکاری با ایران سوق داده است و ضمن کمک به پیشبرد برنامه هسته ای تهران، میلیاردها دلار نیز برای آن شرکت روسی آورده است. اوت گذشته تمدید شد زیرا دولت بایدن همچنان با وسواس به دنبال مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی و احیای توافق هسته ای برجام است.

با توجه به تلاش های جدید دولت آمریکا و بن بست ایجاد شده در مذاکرات برجام، بعید نیست که دولت بایدن نیز از این طرح استقبال کند و به زودی شاهد تشدید تحریم های آمریکا علیه تهران باشیم!

دیدگاهتان را بنویسید