حل مشکلات آب شرب جنگل با راه اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) / مشکلات آب شرب شرق رشتخوار به طور کامل حل شد.


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883418

بیش از 80 درصد جمعیت ساکن رشتخوار را روستاییان تشکیل می دهند و بیشترین مشکلات آب شرب نیز در روستاهاست و این امر به مطالبه ای تبدیل شده است که سال هاست ادامه دارد و طبق وعده های مسئولان در حال اجرا و عملی شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; مشکلات آب شرب در اکثر نقاط شهرستان رشتخوار به ویژه در فصل گرما به معضلی همیشگی برای ساکنان و مردم این شهرستان تبدیل شده است به طوری که مردم درخواست های زیادی از مسئولان برای رفع مشکل آب شرب این مناطق داشته اند.



بیش از 80 درصد جمعیت ساکن در رشتخوار را روستاییان تشکیل می دهند و بیشترین مشکلات در حوزه آب شرب نیز در روستاهاست که این امر ادامه داشته است و اکنون باید دید مسئولان در این زمینه چگونه پیگیری و به صورت جامع عمل خواهند کرد. مطالبات چندین ساله مردم برای این مشکل.

حسین باهوش فرماندار رشتخوار در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما به مناسبت عید غدیر خم و ایام ده لیت در رابطه با دو موضوع و مشکلات اصلی مردم رشتخوار آب و راه گفت: : امروز بزرگترین مشکل ما در منطقه رشتوار مشکل آب است و راهش همین است

وی در ادامه و پایان مقاله با اشاره به مشکلات آبی در سراسر کشور و درگیری بیش از 200 شهر کشور با تنش آبی افزود: امروز رشتخوار بحرانی ترین دشت آبی کشور است. اما اگر امروز نتوانیم از آب به درستی استفاده کنیم، نسل های آینده ما قطعاً مشکل آب خواهند داشت.



این مسئول در خصوص مطالبات و درخواست های مردم در خصوص مشکل آب یادآور شد: با تمام تلاش و همت نماینده محترم و شرکت ایشان توانستیم چاه سعادت آباد را در سال جاری و در منطقه شرق به بهره برداری برسانیم. از شهر، تقریباً مشکل بود. آب را به طور کامل بالا بیاورید.



فرماندار رشتخوار در ادامه به مشکلات همیشگی آب شرب در بخش جنگل اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در بخش جنگلی رشتخوار مشکل جدی آب داریم، 150 کیلومتر شبکه توزیع داریم که فرسوده و حدود 40 سال از عمر آن می گذرد. که یکی از دلایل مشکلات است، علاوه بر کمبود آب، زیرساخت های فرسوده نیز داریم که متأسفانه مصرف زیاد آب را به دنبال دارد.

باوش با تاکید بر پیگیری و سفر مجدانه مسئولان به پایتخت و تلاش نماینده برای رفع مشکل آب شرب جنگل، یادآور شد: در خصوص مشکلات آب در بخش جنگل، 15 روستای محروم شهرستان رشتوار مشمول این طرح شدند. لیست اردوی محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) مشخص شد و با جدیت تمام آن را دنبال می کنیم.



نماینده ارشد دولت رشتخوار خاطرنشان کرد: مشکل آب در بخش جنگل فقط مربوط به امروز نیست و چند سالی است که ادامه دارد.

وی در مورد راه ها نیز با تاکید بر اینکه بارها در حضور مسئولان استانی و کشوری ضایع شدن حقوق مردم رشتخوار در موضوع راه مطرح شده است، گفت: درست است که صنعت و استخراج معادن خوب است، اما صنعت معدن در منطقه امروز در دست ساخت است. راه ما بیمار است. همه مسئولین شهرستان در جلساتی که در تهران برگزار شد صدای شما و درد دل مردم منطقه را به گوش مسئولین رساندیم، در صورت فعال بودن معدن باید به نظرات مردم شهرستان رشتخوار توجه شود. .

باهوش با تاکید بر اینکه معادن خواف در حال پیگیری است تا سهمیه رشتخوار در نظر گرفته شود، به مشکل راه اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبارات جاده رشتخوار اعتبارات ملی است، تنها راه انتقال کار به سپاه است. اردوگاه پیشرفت کار در قسمت 10 بسیار کند است، قسمت 9 تحویل داده شده است، اگر روند اجرا به قرارگاه سازندگی سپاه واگذار شود، قطعاً پیشرفت چشمگیری در طرح حاصل می شود.

وی با اشاره به کشف و بهره برداری از چندین کیلومتر از مسیر انشعاب در هفته دولت، ادامه داد: بارها از پیشرفت کار انتقاد کرده ایم و گفته ایم سرعت کم است و با این سرعت کار به پایان نمی رسد. تا زمانی که ما زنده ایم

فرماندار رشتخوار نیز گفت: اتفاقات خوبی در زمینه آسفالت و راه های این شهرستان افتاده است. 9 روستای شهرستان آسفالت شد، 8 هزار تن آسفالت خریداری شد. نهضت ملی آسفالت در شهرستان رشتخوار ایجاد شد که در هیچ کجای استان اتفاق نیفتاده بود.

نماینده عالی دولت شهرستان رشتخوار در پایان افزود: مهمترین کاری که اخیرا انجام شد، موضوع سایت دفتر رشتخوار بود که به مدت 16 سال نیمه تمام ماند و با تلاش مجدانه و پیگیری برای تکمیل سایت اداری، 15 میلیارد تامین شد. تومان اعتبار است و امیدواریم بخشی از کارها زودتر ادامه و تکمیل شود.

گازرسانی به 7 روستای فاقد گاز در بخش جنگل، رفع مشکلات ساخت مسکن برای بورسیه های رشتخوار و رفع امکان اخذ مجوز برنامه ریزی، احداث 11 چمن مصنوعی با همکاری بنیاد علوی و موسسه عمران و توسعه شهری، ساخت 6 خانه علمی در روستاها، نهایی شدن فعالیت مرکز. تغییر شماره ثبت رشتخوار، جلوگیری از جمع آوری دانشگاه پیام نور رشتخوار با پیگیری مجدانه از دیگر سخنان فرماندار رشتخوار بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید