حل مشکلات تعاونی ها توجه ویژه مسئولان / تعاونی ها را می طلبد سلاح اقتصادی توسعه خراسان جنوبی


زمان: 09:01h
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877435

معاون استاندار خراسان جنوبی؛

رئیس ستاد هماهنگی اقتصادی معاونت امور اقتصادی استانداری اتاق تعاون خراسان جنوبی میهمان تعاونی ها در حوزه های مختلف بود و با آنها به گفت و گو نشست و قول داد که مسائل تعاونی ها را یکی از شاخه های توسعه اقتصادی استان در روشی خاص و تخصصی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، نمایندگان تعاونی های خراسان جنوبی در دیدار با اشرفی سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری که امشب در سالن خراسان جنوبی برگزار شد، مهم ترین مسائل و مشکلات تعاونی ها در صنایع دستی، مصرف، آلودگی های زیست محیطی را بررسی کردند. چهار شنبه. صنایع، مسکن و مرزو.


به تعاونی های صنایع دستی توجه کنید

علیه هورشیدزاده، نماینده اتحادیه صنایع دستی و دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از ارزش های تاریخی استان، صنایع دستی بکر و اصیل است، گفت: حدود 21 تعاونی صنایع دستی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد است. فقط 19 تعاونی وجود دارد.

وی نبود استانداردهای مورد نیاز برای تولید، عدم توجه به صنایع دستی مانند صنعت ارز، نبود تجهیزات سرمایه در گردش مناسب، فرسودگی تجهیزات و نیاز به مرمت و تعویض آن را در لیست مشکلات ذکر کرد. عدم توسعه گردشگری و بازاریابی، مشکل در تهیه مواد اولیه، نامناسب بودن قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی، عرضه و تقاضای ناکافی، نبود نرخ یکسان برای صنایع دستی و تولید محتوای تولیدات داخلی از دیگر مشکلات بود.

وی همچنین درخواست هایی داشت که مهمترین آنها حمایت از تعاونی های صادراتی، برگزاری بازارچه صنایع دستی تحت حمایت دولت، همکاری در نمایشگاه های داخلی و خارجی با یارانه دولتی، جلوگیری از خام فروشی مواد و اشیای قیمتی، سنگ و استفاده از آنها بود. وی یکی از آگاه ترین مشاوران بین المللی در زمینه صنایع دستی بود.


احیای قطعنامه

مردانی، مدیرعامل اتحادیه مصرف کنندگان کارکنان دولت نیز با اشاره به سابقه 33 ساله این اتحادیه گفت: اگر قرار باشد در این زمینه کمک شود، دولت بخشنامه ای به هیئت دولت ابلاغ می کند که دولت باید موظف به تأمین نیروی کار در تعاونی ها برای مصرف کارگران و کارمندان است «انسانی، محل فروشگاه و ماشین باید احیا شود.
وی تامین تجهیزات ارزان قیمت را از دیگر نیازهای تعاونی ها عنوان کرد و افزود: به دلیل کمبود نقدینگی اکثر تعاونی ها در خرید اقلام مورد نیاز با مشکل جدی مواجه هستند.

به گفته وی، اگر این خواسته ها برآورده نشود و اتفاقی نیفتد، تعاونی هایی که نقش مهمی در اقتصاد دارند یکی پس از دیگری منحل می شوند.


امداد رسانی به تعاونی ها

داوری مدیرعامل تعاونی مسکن کویر تایر نیز در این جلسه به موانع این تعاونی برای دریافت وجوه از بانک مسکن به دلیل پایان یافتن مدت فعالیت تعاونی علیرغم تمدید اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار واحد مسکونی برای کارکنان. و 400 خانه در دست ساخت داریم که در صورت عدم دریافت تسهیلات، حقوق این اعضا ضایع می شود.
وی از مسئولان خواست تا شرایطی را برای دریافت تسهیلات از بانک های دیگر فراهم کنند.


تعاونی های مرزی نیازمند توجه ویژه هستند

حیدری مدیر عامل تعاونی مرزنشینان دره بر تکمیل سردخانه در مرز تاکید کرد و گفت: کردن.

وی خواستار تعامل بیشتر دولت با تعاونی های مرزبانی شد و افزود: مرکز خرید سرحدی آماده بهره برداری است و رایزنی هایی با تاجران کابل صورت گرفته است، اما در آغاز به حمایت دولت نیاز است.

در این جلسه مشکلات سایر تعاونی ها از جمله صنایع آلاینده با شهرداری و مشکلات جابجایی مشاغل مرتبط، کمبود تعاونی های فعلی، سرمایه اندک تعاونی ها، محدودیت تامین اجتماعی و مالیات و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نیز مورد بحث قرار گرفت.


اقدامات اتاق تعاون

گلم حسین حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز با تقدیر از حضور معاون استاندار به تشریح کارهای زیربنایی انجام شده در سالن تعاون پرداخت. بیایید باشیم

وی با اشاره به اینکه اتاق تعاون همه برنامه ها را دنبال می کند، افزود: اتاق تعاون تعاملات خوبی با 4 موتور اقتصادی مانند سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن دارد. و تجارت استان. و برنامه های ویژه ای را برای توسعه منطقه تعاونی استان دنبال می کند


تعاونی فعالیت 1014

گلم رضا اشرفی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت یک هزار و 14 تعاونی در استان گفت: این تعاونی ها در حوزه های مختلف صنعتی، ساختمانی، کشاورزی، معدنی، تجارت و … فعال هستند. حدود 10 نفر هستند. «هزار شغل ایجاد شده است.

به گفته وی، در سال جدید 4 تعاونی و 4 تعاونی دیگر ایجاد می شود که به دنبال اجرای رویکردهای تعاونی مشابه گذشته است.

وی با اشاره به وجود 100 تعاونی بانوان در خراسان جنوبی افزود: برای 1387 نفر در این تعاونی ها شغل ایجاد شده است.
وی پیگیری صادرات محصولات تعاونی، برندسازی، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه تعاون را از مهمترین برنامه های این سازمان در این زمینه عنوان کرد و افزود: کشور همکاری های بسیار خوبی ایجاد کرده است. استان برخی از موانع تعاونی ها را برطرف کنیم تا بتوانیم زمینه توسعه اقتصادی آنها را فراهم کنیم.


غلبه بر موانع تعاونی ها

اشرفی سرپرست معاونت اقتصادی منطقه پس از شنیدن مسائل و مشکلات تعاونی ها گفت: آمادگی داریم هر ماه در جلسات تخصصی به مشکلات تعاونی ها ورود کنیم تا از پراکندگی و تعمیم در این راه پرهیز کنیم. “

وی از رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خواست زمینه برگزاری جلسات با تعاونی ها در حوزه های مختلف به صورت ماهانه را فراهم کند و قول داد به صورت ویژه در این جلسات شرکت کند.

به گفته وی یکی از مشکلات مهم در حوزه تعاونی ها مسائل نظارتی، مدیریتی و ساختاری است که نیازمند توجه بیشتر است.

وی همچنین به سهم چشمگیر اتاق تعاون در اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: فصل جدیدی در خدمات رسانی در کشور آغاز شده است و می توان با برگزاری جلسات و سایر تشکل های ذیربط چالش های پیش روی تعاونی ها را برطرف کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید