حل مشکل تامین گوشت سیستان و بلوچستان / ظرفیت تولید تا 100 هزار تن

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802884

گوشت قرمز کشور و عدم ثبات بازار یکی از معضلات امروز کشور است و این در حالی است که سیستان و بلوچستان شرایط خاصی در زمینه دامداری و دامپروری دارد که باید برای عرضه گوشت به کشور استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ گوشت قرمز کشور و عدم ثبات در بازار آن یکی از معضلات همیشگی است در حالی که سیستان و بلوچستان به دلیل ظرفیت مرزی پتانسیل عرضه را دارد. گوشت، لازمه کشور برای حل مشکلات گرانی و بی ثباتی بازار در عرضه این کالای اساسی به مردم است.

این منطقه از امتیاز هم مرزی با افغانستان و پاکستان برخوردار است و این دو کشور در زمینه پرورش و صادرات دام سبک و سنگین نیز بسیار فعال هستند. این استان می تواند با واردات دام از استان نیمروز افغانستان و بلوچستان پاکستان در کنار دام های اهلی نیاز گوشت قرمز کشور را تامین کند.

توان ویژه سیستان و بلوچستان برای خودکفایی کشور در تامین گوشت قرمز

محمدعلی نیکبخت رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مشکلی برای عرضه گوشت قرمز به استان وجود ندارد، گفت: سیستان و بلوچستان در حال کمک و تنظیم بازار گوشت قرمز کشور بودند.

وی با بیان اینکه استان زیرساخت کاملی برای تولید گوشت تا 100 هزار تن دارد، افزود: استان حدود 14 کشتارگاه صنعتی، 50 بسته بندی و تعداد زیادی پروار دهنده از کوچک تا 10 هزار واحد دارد. بحث قرنطینه همچنین تعداد قابل توجهی قرنطینه دام در مرز وجود دارد که با راه اندازی صنایع جانبی مانند گرد و غبار استخوان، پوست چینی و استفاده بهینه از سایر قسمت ها می توان از آنها به نحو احسن استفاده کرد. صادرات دام های مختلف به چین و کره است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان نقش موثری در تنظیم بازار گوشت در تهران دارد، گفت: هیچ استانی در کشور شرایط و استعدادی که امروز استان برای عرضه گوشت قرمز دارد را ندارد.

نیک باخت با تاکید بر زیرساخت های ایجاد شده در تولید گوشت قرمز گفت: سیستان و بلوچستان می تواند بیشتر ذخایر استراتژیک گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید و تامین کند.

مافیا؛ رئیس بازار گوشت

مبین میر مدیر بازارچه های مرزی استان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها واردکننده دام از کشورهای همسایه است، گفت: این استان می تواند علاوه بر تامین گوشت گرم بدون حمایت ارزی، صادرکننده گوشت به کشورهای عربی نیز باشد. . “بودن.

وی افزود: در حالی که دام بدون ارز با قیمت مناسب از مرزهای شرقی وارد کشور می شود، برخی از مافیای گوشت با استفاده از ارز منجمد گوشت منجمد برزیلی وارد کشور می شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: پارسال 4 هزار راس دام سبک و سنگین از طریق بازارچه های مرزی استان وارد کشور شد، این در حالی است که روند واردات دام افزایش یافته و پیش بینی می شود تا پایان سال از 9 رأس عبور کند، هزاران دام در حال ورود هستند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر تلاش زیادی برای واردات دام از مرزهای استان توسط مسئولان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان صورت گرفته است، گفت: گوشت برزیلی بازار را در دست گرفته است.

میر افزود: این فرصت احیا می شود که نیازمند توجه مقامات عالی کشور است و علاوه بر تامین نیاز کشور از خروج ارزهای حمایتی از کشور جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید