حل مشکل زاغه ها اقدامی ضروری و موثر در کشور است


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905747

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران رفع معضل محله های کم برخوردار را اقدامی ضروری و موثر در کشور عنوان کرد و بر لزوم هماهنگی و مشارکت همه نهادها و سازمان های ذیربط برای افزایش کیفیت زندگی و محرومیت زدایی تاکید کرد. از محله های کم برخوردار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گرامیداشت اولین سالگرد پیام مقام معظم رهبری در خصوص طرح جامعه محوری 2020 توانمندسازی و تحول محلات کم برخوردار کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش، معاون آموزشی وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی و تحول جامعه محور محلات کم برخوردار، بهراد رئیس سازمان نوسازی شهر تهران، رئیس سازمان هلال احمر، رئیس سازمان همیاری اجتماعی کشور و سایر مسئولان و مسئولان کشوری بازداشت شدند.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در حاشیه این جلسه رفع معضل محله های کم برخوردار را یکی از اقدامات ضروری و موثر در کشور عنوان کرد و بر هماهنگی و مشارکت همه نهادها و سازمان های ذیربط تاکید کرد. ارتقای کیفیت زندگی و محرومیت زدایی از محله های کم برخوردار.

مهدی هدایت خاطرنشان کرد: شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهر تهران با برنامه ریزی و استخراج راهکار، افزایش هم افزایی و استفاده از ظرفیت شهرداری برای مناطق کم برخوردار و این مهم در شهر تهران با محوریت دبیرخانه ستاد کلانشهرهای پایدار است. بازآفرینی تهران مستقر در سازمان نوسازی شهر تهران در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه 35.5 درصد مساحت و 46.7 درصد جمعیت تهران در محله های کم برخوردار زندگی می کنند، افزود: تاکنون 43 درصد بافت های فرسوده مسکونی این محلات نوسازی شده است. اما هنوز اقدامات مختلفی وجود دارد که مکمل و متعادل کننده اقدامات نوسازی است و باید هر چه زودتر اجرا شود.

جهت اصلی اقدامات یاد شده در این ولسوالی ها اقداماتی چون نوسازی 237 ساختمان تخریب شده ارائه دهنده خدمات بهداشتی و بهداشتی یا نیازمند ساخت و ساز، 119 مدرسه تخریب شده یا نیازمند تامین، 3600 تیر برق تخریب شده یا آسیب دیده در جاده ها، 230 عدد کیلومتر روشنایی جاده ها، 1040 راه نیازمند تامین قیر و آسفالت در آنها، 980 شیر آتش نشانی برای تامین و نصب در معابر و فضاهای عمومی محلات و سایر تاسیسات و خدمات زیربنایی سرانه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با تامین با منابع و اعتبارات لازم می توان شاهد بهبود مطلوبی در کیفیت وضعیت خدمات و زیرساخت ها بود. محله های کم برخوردار تهران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید