حل مشکل مسکن یکی از محوری ترین برنامه های دولت / لزوم حفظ هویت تاریخی رباط کریم


ساعت: 20:01
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916626

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وظیفه دولت سیزدهم بی توجهی به مشکلات نبوده و این دولت موظف به توجه ویژه به اقشار مختلف مردم و رفع مشکلات آنان است، از همه مدیران دولت خواست تا در ایجاد امید و رفع مشکلات نقش خود را ایفا کنند. مشکلات مردم را می شناسند و مسئولانه و متعهد در این راستا کار می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم با تاکید بر موضوع مسکن به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های دولت اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه مشکل بیکاری نداریم. اما علیرغم اقدامات انجام شده هنوز نیاز مردم به مسکن برطرف نشده است و دولت قصد دارد با فعالیت های جهادی انقلابی در موضوع مسکن در روستاها و شهرها ایجاد کند تا یکی از گره های اصلی زندگی مردم باز شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات مرحوم رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که مسئولان ذیربط در این اداره با تلاش مضاعف به ماموریت ناتمام وی عمل کنند.

رئیس جمهور همچنین رباط کریم را منطقه ای با هویت و تاریخ تاریخی توصیف کرد و افزود: باید اهمیّت تاریخی، هویتی و فرهنگی این منطقه حفظ شود و حامیان امور فرهنگی موظفند در این راستا تلاش کنند.

آیت الله رئیسی گفت: ارتباطات و دنیای اطلاعات اگرچه امروزه نقش تسهیل کننده ای در زندگی مردم پیدا کرده است، اما به هیچ وجه نباید بر هویت ملی و اسلامی و همچنین اصالت فرهنگی ما از فرهنگ بیگانه تأثیر بگذارد.

وی حفظ هویت، فرهنگ، هویت و تاریخ کشور را بر عهده مرزبانان فرهنگی دانست و تصریح کرد: سالیان متمادی است که بزرگان فرهنگ و ادب، دانشمندان، فرهیختگان و فرهیختگان این وظیفه را بر عهده داشته اند. نقش دارند و از این پس در این زمینه نقش آفرینی خواهند کرد.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود نظارت بر کار مردم و پرسنل دستگاه ها را برای انجام ماموریت ها بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: امروز مردم مشکل دارند و باید تلاش دولت جهت دهی شود. برای رفع مشکلات مردم و در این زمینه نظارت مستمر دستگاه های مختلف نقش بسزایی در ایجاد رضایتمندی مردم خواهد داشت.

رئیس جمهور صمیمیت و حسن برخورد با مردم را یکی از مولفه های اصلی خدمتگزاری مؤمنانه و فداکار خواند و تصریح کرد: تمام تلاش روسای دستگاه های مختلف باید پیگیری مشکلات مردم و گره گشایی از زندگی آنان باشد.

وی بر اصلاح نظام اداری بروکراسی که کار مردم را پیچیده می کند تاکید کرد و گفت: در نظام اداری باید نظارت و استخدام متولیان در کنار هم مورد توجه قرار گیرد زیرا نظارت بر متولیان برای تداوم آن اعتماد است.

رئیس جمهور موضوع افزایش بهره وری در دستگاه های اجرایی کشور را نیازمند نگاه ویژه و تحول آفرین مدیران دانست و افزود: هر دستگاه و سازمانی باید ارزیابی صحیح و دقیقی از میزان بهره وری نسبت به نیروی انسانی، بودجه و بودجه خود داشته باشد. وام.

آیت الله رئیسی با اشاره به بازدید از کارخانه ای در قزوین که 750 کارگر معلول دارد، تصریح کرد: باید باور کنیم با همین امکانات و شرایط موجود می توان مشکلات را حل کرد.

رئیس جمهور سه شاخص چشم انداز تحول آفرین، تحول فرآیند و تحول نهادی را لازمه تحول در تمامی دستگاه های اجرایی، ادارات و سازمان ها دانست و گفت: ندیدن مشکل یا بی توجهی به مشکلات وظیفه دولت سیزدهم و این دولت نیست. او موظف است به اقشار مختلف مردم توجه ویژه ای داشته باشد و مشکلات و چالش های آنها را حل کند.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود در جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم به بازدید از پروژه های در دست ساخت این شهر از جمله مترو پرند، تصفیه خانه فاضلاب رباط کریم و پروژه 1460 واحدی مسکن ملی اشاره کرد. حرکت در این شهرستان و از مدیران رباط کریم موظف شد با پیگیری مستمر موانع تکمیل این پروژه ها را برطرف کنند.

ایجاد فضای آموزشی مناسب در شهرستان رباط کریم و رفع نواقص بیمارستان حضرت زهرا(س)، ایجاد مجتمع فرهنگی و تفریحی برای جوانان به منظور تقویت نشاط اجتماعی، پیگیری و اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و بررسی امکان بهبود تقسیمات کشوری موارد دیگری نیز در این زمینه وجود داشت که رئیس جمهور مسئولین شهرستان را موظف به پیگیری و اجرا کردند.

رئیس جمهور بر لزوم توجه ویژه به موضوع مسکن تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند که بزرگترین دغدغه دولت بحث مسکن است و دولت تمام تلاش خود را می کند تا نیازهای مردم در این حوزه را تامین کند.

رئیسی اعتماد مردم را یکی از مولفه های مهم استحکام و امنیت کشور می داند و می افزاید: کشور ما یکی از مشهورترین کشورهای مردمی است که همه نهادهای آن با مراجعه به رای مردم و برگزاری انتخابات متعدد مانند بسیاری از مردم شکل می گیرد. سالها پس از پیروزی انقلاب یکی از تمایزات کشور است».

وی افزود: عجیب است که کشورهای غربی تنها به دلیل استقلال طلبی و تسلیم ناپذیری با چنین کشوری با این سطح از جمعیت دشمنی می کنند و در عین حال مدعی حمایت از حقوق بشر، مستبدترین و دیکتاتورترین دولت های این منطقه هستند. او رنگ انتخابات را ندیده است. ، نگهداری می شوند.

آیت الله رئیسی در پایان خطاب به مدیران دستگاه های مختلف گفت: نقش خود را در امید آفرینی و رفع مشکلات مردم مدنظر قرار دهید و مسئولانه و متعهدانه در این مسیر تلاش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید