حماسه حسینی روش تربیتی موثر برای نسل جوان/ حضرت قاسم (ع) نمونه کامل دانش آموزان شهید بود.


ساعت: 13:02
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887866

حجت الاسلام مرتضی خواه گفت: حماسه عاشورا و حسینی روش تربیتی مؤثری برای نسل جوان جامعه است و امروز باید در حرم ها و منبری هایی که در این ایام برپا می شود به شور و شعور حسینی و شعور و معرفت حسینی به درستی پرداخته شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حجت الاسلام مرتضی خواه، کارشناس مذهبی امروز در همایش اهلی من عسل که به یاد حضرت قاسم بن الحسن (ع) در مسجد بیت المقدس اراک برگزار شد، گفت: در عصر امروز تهدیدات زیادی وجود دارد. در مقابل نسل جوان و جامعه و یکی از مهم ترین نیازها شناخت تهدیدهاست.»

مرتضی خواه تصریح کرد: امروز علاوه بر تهدیدهای فضای مجازی و محتوای نامناسب دشمنان جوانان ایران اسلامی، بزرگترین تهدید این است که بچه ها را کوچک بدانیم و به آنها بگوییم که بزرگ نشده ای و بزرگترین ظلم است. کاری که نوجوانان می توانند با خود انجام دهند این است که فکر کنند هنوز کودک هستند و این رفتارها بزرگترین توهین به شخصیت نوجوانان است.

وی ادامه داد: سرآغاز همه بدی ها و سقوط های انسان این است که او را کوچک می دانند و فکر می کنند هنوز بزرگ نشده است و امام هادی (ع) می فرماید اگر کسی برای خودش ارزش و احترام قائل نباشد درست می کند. یک اشتباه است و امروز این حدیث ارزشمند بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: آغاز هر پیشرفت و اعتلای اعتقاد به «ما می توانیم» و اعتقاد به انجام کارهای بزرگ است و نوجوانان امروزی نیازمند کسب اعتماد به نفس هستند و از این رو امروز در گام دوم انقلاب ما نیاز به فرهنگ اعتماد به نفس و “ما می توانیم” در بین نسل داریم.

و افزود: مسئولیت پذیری و مسئولیت پذیری در نوجوانان امری ضروری است و اگر نوجوان امروزی مسئولیتی بر عهده نگیرد حتی در سنین بالا نیز توان مقابله با مشکلات و شرایط سخت را نخواهد داشت.

مرتضی خواه گفت: مدرسه شهید سلیمانی درس های زیادی برای نوجوانان دارد که یکی از ابعاد آن مسئولیت پذیری و انجام وظایف است و امروز بیان خاطرات و تبیین زندگی شهید سلیمانی برای نوجوانان آنها را الگوی ایده آل می کند و مدارس باید از آنها استفاده کنند. اقداماتی که در این زمینه انجام می شود

این کارشناس فرهنگی یادآور شد: در دفاع مقدس شهدای زیادی از جوانان جامعه تقدیم انقلاب اسلامی شدند و نکته جالب این است که کشور ما به اندازه شهدای ارتش مقتدر در این هشت سال شهید دانش آموز تقدیم کرده است. . جنگ تحمیلی و بیش از 32 هزار دانش آموز شهید داریم که نشان از رهبری نوجوانان در دفاع از ارزش های اسلامی دارد.

وی ادامه داد: شهدای دانش آموز مسئولیت پذیری را به خوبی یاد گرفتند و مسئولیت خود را به خوبی انجام دادند و رسیدن به خودباوری رمز موفقیت شهدا بود که باید امروز در میان جوانان ما طنین انداز شود.

مرتضی ها گفت: حضرت قاسم (علیه السلام) الگوی کامل شاگردان شهید بود و امروز اگر حماسه های کربلا به خوبی برای نسل جوان تبیین شود، برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: حماسه عاشورا و حسینی شیوه تربیتی مؤثری برای نسل جوان جامعه است و امروز در مساجد و منبرهایی که این روزها برپا می شود، هم شور حسینی و هم حکمت و معرفت حسینی است. باید به خوبی بررسی شود بودن

وی خاطرنشان کرد: برای حضرت قاسم (علیه السلام) چیزی شیرین تر از شهادت و پاسداشت ولایت نبود و لذا رفتن به میدان حضرت قاسم (علیه السلام) با اذن حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) سلب شد. از اهل من عسلی که در نزد حضرت قاسم (علیه السلام) داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید