حماسه 8 دی 1367 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است / شعار حوادث هولناک یک بصیرت است

ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796282

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هرسین:

حجت الاسلام امامی گفت: حماسه 8 دی 1367 یکی از نقاط عطف تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که یکی از پیچیده ترین و سخت ترین توطئه ها علیه کشور را خنثی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام امامی در گفت و گو با خبرنگار دیوانگاه، وی با اشاره به دلایل ماندگاری حماسه 18 دی گفت: حماسه 18 دی یکی از نقاط عطف تاریخ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است که یکی از بزرگترین توطئه های پیچیده و سخت را خنثی کرد. کشور.

وی می افزاید: در واقع تلفیق عناصر سازنده و تکوینی به این حماسه و برآمدن آن از متن توده های مومن و انقلابی به گونه ای است که حرکتی عرضی و محلی نیست. بلکه تبدیل به حماسه ای ماندگار و مستمر شده است; از آنجایی که عناصر این حماسه همچنان در بطن حیات سیاسی-اجتماعی کشور حضور دارد و در صورت وقوع چنین حوادثی، فرصت بسیج مردمی را فراهم می کند.

مسئول دفتر فرماندهی سپاه در هرسین گفت: در واقع حماسه 18 دی معنایی ماندگار دارد زیرا عناصر و عوامل شکل دهنده و شناسایی کننده این حماسه همچنان در دل توده ها وجود دارد و در افکار عمومی معتبر است. در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام امامی گفت: مهمترین عناصر منفی این حماسه عبارتند از – ضد شورش (یعنی مخالفت با قیام که با مشارکت عوامل داخلی و دشمنان خارجی بود) – ضد شورش (از دیگر جنبه های شکل گیری حماسه 9). ژانویه، مخالفت، انکار و نفی شورش، ایجاد شورشیان و دامن زدن به فضای سیاسی و اجتماعی کشور توسط آنها بود) – این نفی سکولاریسم و ​​در نهایت بیگانه هراسی و مداخله ستیزی بود.

وی افزود: در مورد حماسه نهم دیه چند موضوع حائز اهمیت است: نخست، نقش انکارناپذیر رهبری دینی در جامعه اسلامی. این امر اصلی و اساسی است که نظام را از گذرگاه های سخت و صعب العبور می گذراند، لذا حفظ گفتمانی و عملی رهبری باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مسئول دفتر فرماندهی سپاه ناحیه هرسین گفت: موضوع دوم بصیرت است که اولویت اول جامعه اسلامی است. پیچیدگی قیام 1367 نشان داد که شعار حوادث هولناک فقط بصیرت بود، پس تبیین جهاد در واقع جهاد بصیرتی در برابر جنگ شناختی دشمنان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید