حماس از درخواست سازمان ملل برای رفع محاصره غزه استقبال می کند

بر اساس این گزارش، سخنان استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد که با اشاره به رنج مردم غزه پس از محاصره 15 ساله غزه، خواستار پایان کامل آن شد، مورد استقبال جنبش حماس قرار گرفت.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که اظهارات یک مقام سازمان ملل بار دیگر بر رنج بیش از دو میلیون فلسطینی که با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بدیهی‌ترین حقوق بشر در محاصره وحشیانه قرار گرفته‌اند، تاکید کرد.

سخنگوی حماس همچنین از سازمان ملل و تمامی سازمان های بین المللی حقوق بشر خواست تا به این اظهارات و گزارش ها پایبند باشند و تلاش ها را برای پایان دادن به رنج مردم فلسطین و فشار بر اشغالگران صهیونیست برای رفع محاصره غزه افزایش دهند. .

جنبش مقاومت اسلامی حماس پیش از این نیز با صدور بیانیه ای دولت آفریقای جنوبی و پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا را به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی محکوم کرده است.

حماس در بیانیه ای دعوت وزیر خارجه آفریقای جنوبی از جامعه بین المللی را برای پاسخگویی به رهبران اسرائیل و مجازات آنها به خاطر جنایات و نقض حقوق مردم فلسطین در 73 سال پیش توصیف کرد.

بیانیه حماس همچنین در واکنش به طرح پارلمان کاتالونیا برای محکوم کردن سیاست‌های آپارتاید رژیم صهیونیستی، مواضع و نقشه‌ها را پیروزی به نفع آرمان عادلانه فلسطین دانست و چهره واقعی رژیم اشغالگر متکی بر جنایت و نژادپرستی را ناقض بین‌المللی کرد. قطعنامه، حذف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید