حمایت آمریکا از اقدامات خرابکارانه اسرائیل در ایران

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری که جزئیات آن در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، در واکنش به اعتراض ایران به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص نقش رژیم صهیونیستی در حوادث اخیر حمله. نظر وی در این باره به یکی از مجموعه های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان چیست، گفت: از هیچ طرحی برای هیچ رای اطلاعی ندارم. ما پیش از موعد درباره چنین فرضیه ای اظهار نظر نمی کنیم.

پرایس در ادامه به ادعاهایی علیه ایران پرداخت و گفت: شنیدن این گزارش ها از ایران واقعاً جالب است. زیرا در هر صورت ایران خود تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است. این در هر عمل و در هر زمینه ای مشهود است. [ایران] این کشور در حال توسعه برنامه هسته ای خود است. این کشور صادرکننده اصلی تروریسم در جهان است. از قدرت های نیابتی حمایت می کند که عمیقاً منطقه را بی ثبات می کنند. این کشور همچنین در حال توسعه برنامه موشکی خود است. بنابراین، این واقعیت که ایران هر کسی را جز خودش مقصر می‌داند، چیزی است که ما با آن مخالفیم.

پاسخ پرایس به این سوال پس از آن است که امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه ای به دبیرکل و رئیس جمهور موقت سازمان ملل متحد. شورای امنیت اعلام کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی مسئول حمله تروریستی به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در شهر اصفهان است و اقدام این رژیم نقض قوانین بین المللی و محکوم است.

سفیر ایران در این نامه به اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی در 27 ژانویه در مقر ناتو و اظهارات رئیس ارتش این رژیم در 25 دی در خصوص تهدید به توسل به زور علیه ایران اشاره می کند. زیرساخت ها از جمله تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران و نقض قوانین و منشورهای بین المللی. سازمان ملل اعتراض کرد.

در این نامه با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه اخیر با سی ان ان در 31 ژانویه و اعتراف به مشارکت این رژیم در فعالیت های خرابکارانه و تروریستی در ایران، تاکید شده است که این رژیم باید پاسخگو باشد. برای کلیه اعمال جنایتکارانه و تروریستی که علیه ایران انجام شده و عواقب آن بدون استثناء متحمل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید