حمایت آمریکا از کیفرخواست مجدد آلبانی علیه ایران/ واشنگتن: ما به پاسخگویی عاملان حملات سایبری علیه آلبانی ادامه خواهیم داد.

حمایت آمریکا از کیفرخواست مجدد آلبانی علیه ایران/ واشنگتن: ما به پاسخگویی عاملان حملات سایبری علیه آلبانی ادامه خواهیم داد.

روز جدید : پس از اتهام آلبانی به ایران، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از این اتهام حمایت کرد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که حمله سایبری 9 سپتامبر (18 شهریور) به دنبال حمله سایبری 15 جولای علیه آلبانی صورت گرفت و ما به شدت آن را محکوم می کنیم.

پس از اتهام آلبانی به ایران، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از این اتهام حمایت کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی گفت که حمله سایبری 9 سپتامبر (18 شهریور) پس از حمله سایبری 15 ژوئیه علیه آلبانی انجام شد و ما به شدت آن را محکوم می کنیم.

به گزارش ایرنا، وی گفت: ما به همکاری با آلبانی و سایر شرکای خود برای تقویت دفاع سایبری آنها و محاکمه عاملان این حملات ادامه خواهیم داد.

وزارت کشور آلبانی روز شنبه اعلام کرد که یکی از سامانه های مرزی این کشور توسط همان منبع ایرانی مورد حمله سایبری قرار گرفته است که اخیرا باعث به هم خوردن روابط سیاسی بین دو کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه وزارت کشور آلبانی نشان می دهد که پس از حمله به سامانه ثبت ورود و خروج در 2 نقطه مرزی پلیس آلبانی، تمامی سامانه های دولتی از جمله سامانه مدیریت اطلاعات عمومی برای ثبت نام ورود و خروج گذرگاه های مرزی به طور موقت بسته است.

رسانه های محلی از صف های طولانی دست کم در 2 گذرگاه مرزی در بخش جنوبی کشور خبر دادند.

تیرانا گفت نتایج اولیه نشان می دهد که این حمله از همان منبع حمله 15 جولای (24 ژوئیه) بوده است که چند روز پیش به تصمیم تیرانا برای قطع روابط دیپلماتیک با تهران انجامید.

آلبانی که یکی از اعضای ناتو است، اخیرا روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و کارکنان سفارت کشورمان را اخراج کرده است.

این اولین مورد گزارش شده از اختلال در روابط دیپلماتیک به دلیل حمله سایبری است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای ضمن اعلام این موضوع مدعی شد که امروز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، وزارت اطلاعات و امنیت ایران و وزیر اطلاعات این کشور (سید اسماعیل خطیب) برای انجام فعالیت های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.

در پی اتهامات بی اساس واشنگتن در روزهای اخیر مبنی بر ادعای ایران مبنی بر حمله سایبری به آلبانی، این سازمان آمریکایی اعلام کرد: در ژوئیه 2022، تهدیدات سایبری برآورد شده توسط ایران و وزارت اطلاعات باعث اختلال در سیستم های رایانه ای دولت آلبانی و اجبار شد. آن دولت خدمات آنلاین دولتی را برای شهروندانش متوقف کند.

در همین حال، روز پنجشنبه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله سایبری اخیر به آلبانی را که دولت‌های واشنگتن و تیرانا می‌گویند تهران در آن دست داشته است، محکوم کرد و به اتهامات بی‌اساس غرب علیه ایران ادامه داد.

استیون دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به اتهامات بی‌اساس آمریکا و آلبانی علیه ایران گفت: سازمان ملل اطلاعات مستقلی درباره حمله سایبری به آلبانی ندارد.

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به اقدامات ضدایرانی دولت آلبانی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری را به عنوان یک اقدام رد و محکوم می‌کند. ابزاری برای حمله به زیرساخت های حیاتی دیگر کشورها.

پس از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، این گروه به دستور آمریکا و با هماهنگی سایر اعضای ناتو به آلبانی مهاجرت کرد تا بتواند به جاسوسی و براندازی خود علیه مردم ایران ادامه دهد.

منافکین هر ساله با برگزاری نشستی از چهره های ضد ایرانی به تیرانا دعوت می کند تا اینکه نشست امسال این سازمان به دلیل مسائل امنیتی لغو شد.

دیدگاهتان را بنویسید