حمایت از مدافعان حقوق بشر؛ مهمترین عامل جنایات اسرائیل علیه کودکان/مبارزات پرستاران در دوران سلطنت در قلب تاریخ باقی مانده است.

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790965

نماز جمعه سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادت سیاسی ذکر شد.

ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و مبارزه پرستاران در ایام تاج و تخت، سالگرد شورای عالی فرهنگی، جنایات مدافعان حقوق بشر در حق طفلان مسلم، لزوم پیگیری مشکلات کم آبی، حمل و نقل مسیرها و تسریع در انتصاب استانداران، مهمترین محورهای خطبه های دینی و سیاسی خود را به نماز جمعه سیستان و بلوچستان اختصاص داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در نماز جمعه این شهرستان گفت: از آنها الگو بگیرید.

وی افزود: مجاهدت ها، سختی ها و مشکلاتی که پرستاران در ایام ولیعهد داشتند در ذهنشان ثبت شد و این گروه به عنوان چهره های مجاهد در دل تاریخ ماندگار شدند.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه دشمن شناسی، بصیرت و شناخت توطئه دشمن از شاخصه های حضرت زینب (سلام الله علیها) است، ادامه داد: باید از این بانوی بزرگ درس آزادگی، دینداری و دینداری بیاموزیم. اسلام .

حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: امام حسین (ع) مظهر حق بود و دشمن با توطئه می خواست این حقیقت را از بین ببرد، اما خدا خواست که حقیقت باقی بماند که واقعیت نهضت سرخ عاشورا از سخنان حضرت زینب کبری (س) ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه توطئه یزیدیان با مقاومت و مجاهدت های حضرت زینب(س) خنثی شده بود، خاطرنشان کرد: برای وارونه جلوه دادن حقیقت که باید نقشه دشمن و در راه حق را با تمام وجود به خوبی درک کنیم و حتی به شهادت و اسارت منتهی شویم، باید با جان و دل و صبور قدم برداریم و شجاعانه صحبت کنیم.

امام جمعه سارا گفت: دشمن تلاش می کند وانمود کند که تمام بدبختی های دنیا به خاطر روی کار آمدن انقلاب است تا دستاوردها و توانایی های بزرگ ایجاد شده در انقلاب اسلامی را از بین ببرد.

حجه الاسلام و المسلمین بامری گفت: اسرائیل سگ نگهبان استکباری را در منطقه واق به راه انداخته است تا اذهان را از حقیقت منحرف کند، اما نمی تواند، زیرا امروز ایران اسلامی قدرتمند است، اگر کوچکترین تحرکی صورت بگیرد، می کنند. آیا با پاسخی قاطع و محکم روبرو خواهند شد.

سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات جاده ای است

وی با گلایه از نامناسب بودن مسیرهای مواصلاتی منتهی به سراوان که منجر به تصادفات جاده ای و جان باختن هموطنان می شود، گفت: با برنامه ریزی و اهتمام صحیح می توان مشکلات این محورها را برطرف کرد اما سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات است. در این راه به خود و دیگران رحم نمی کنند.

وی گفت: بسیار ناپسند و ناپسند است که فرد دیگری در حین رانندگی در جاده در حالی که با سرعت مطمئنه رانندگی نمی کند فوت کند و این گناه نابخشودنی است.

جمعه سراوان گفته ام: فرهنگ رانندگی با سرعت مطمئنه باید نهادینه شود و مردم حق نداشته باشند با سرعت غیرمجاز و پلاک خراب تردد کنند و پاسخگو نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا امام جمعه بنجار نیز در خطبه های نماز جمعه با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار گفت: با محوریت خدمت به جامعه خواهد بود. .

وی افزود: همچنین امروز جمعه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 63 توسط امام راحل (ره) است که از وظایف این شورا تعیین اصول کلی خط مشی نظام اسلامی است. جمهوری ایران و تغییر در تمامی زمینه ها «تصویب و ابلاغ به دستگاه های مربوطه جهت درج در تقویم.

حاطب جمعه از شهرستان بنجار به اولویت اصلی منطقه اشاره کرد و افزود: برای تامین آب شرب و کشاورزی مسئولان مربوطه باید هرچه سریعتر راهکارهای لازم را بیابند و منابع آبی را برای آب شرب به هرمک برسانند. دیر . زاهدان باید برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: در پایگاه های پیشرفت و آبادانی و پایگاه شهید هراتی و سبزپوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که آب برداشت شده را از چاه 4 به 3 به میزان 100 دستگاه انتقال می دهد، جا برای اقدامات جهادی و انقلابی وجود دارد. میلیون متر مکعب و از 2 تا 20 میلیون متر مکعب با حدود 20 پمپ در حال انتقال برآورد و تشکر می کنیم و امیدواریم با اقامه نماز در جستجوی باران در سراسر منطقه شاهد نازل شدن باران رحمت الهی باشیم. سیستانی آبادتر از قبل داشته باشیم.

پارسا به تحولات سیاسی استان اشاره کرد و گفت: توسعه استان را نباید با مسائل سیاسی و جابجایی مدیران گره بزنیم و امیدواریم استاندار هر چه زودتر با این وضعیت برخورد کند. انتظار عموم، کارشناسان و نخبگان این است که جایگزین های انقلابی، ولایی و جهادی بیشتری انتخاب و انتصاب شود تا عزیزان طعم شیرین عدالت را بچشند و ناامیدی در جامعه به امید و شکوفایی تبدیل شود.

پرستاران راه حضرت زینب (س) را ادامه می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی امام جمعه چابهار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: شهادت بسیاری از این بستگان مبارک باد.

وی با اشاره به وضعیت پرستاران و افرادی که مریض هستند و شیر می دهند، افزود: یکی از داستان ها می گوید که اگر کسی از یک بیمار و یک بنده خدا مراقبت کند، به این معناست که خودش مراقب خداست و این باعث بالا رفتن روحیه می شود. جایگاه پرستاران.”

وی با اشاره به نام زینب برای دختران ادامه داد: در جامعه امروزی برخی از والدین تمایلی به گذاشتن نام زینب بر فرزندان خود ندارند. این یک نوع شبیخون فرهنگی است که خانواده ها را از این قضیه جدا می کند. نام زینب برگزیده خداست.»

حاطب جمعه چابهار گفت: در روز عاشورا تنها یک مرد بود که توانست جنگ را از شکست به پیروزی تبدیل کند اما دشمنان می خواستند این فرهنگ زینبی به تدریج به فراموشی سپرده شود و از بین برود.

وی با اشاره به سالگرد انقلاب فرهنگی در سال 63 گفت: امام (ره) در آن سال ها متوجه شدند که دانشگاه ها به سمت غرب حرکت می کنند و شورای انقلاب فرهنگی را در مراکز دانشگاهی راه اندازی کردند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: منشأ همه گرفتاری های کشور و همچنین سعادت مادی و معنوی در دانشگاه و حوزه های علمیه است که اگر دانشگاه دچار فساد شود یک کشور دچار فساد می شود و تشکیل شورای فرهنگی از این تهاجم دشمنان جلوگیری می کند.

وی با اشاره به شفافیت مجلس توسط نمایندگان خاطرنشان کرد: نمایندگان در جریان انتخابات به مردم قول دادند که طرح شفافیت مجلس را تصویب کنند و از آنها می خواهیم هرچه سریعتر این موضوع را در مجلس تصویب کنند. “

پرستاران الگوگرفته از سیره توحیدی حضرت زینب(س) مقدس ترین شغل است.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر در نماز جمعه این شهر گفت: من و شما برادران و خواهران مؤمن ما را به تقوای الهی دعوت می کنیم، تقوا مانند سپری در برابر گناهان است و همه این ویژگی را دارند. او را همه دوست دارند.

وی افزود: امروز 19 هازار پنجم جمادی الاول مصادف با ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار است و این بانوی بزرگوار الگویی برای همه بانوان جهان صبر و خدمت است. “

خطیب این جمعه ضمن تبریک به جامعه پرستاران، افزود: وجود حضرت زینب(س) باعث شکست دشمن شد و این ایمان زینبی باعث مقاومت در برابر ظالمان و ظالمان شد.

وی افزود: زمانی که اسرای کربلا به سمت کوفه حرکت کردند، حضرت سجاد(ع) با دیدن تنهایی بی سر اهل بیت از دنیا رفت و حضرت زینب(س) با عظمت تمام به او دلداری داد که این نشان از آن بانوی بزرگوار است. ایمان بالا

وی خاطرنشان کرد: نگاه توحیدی حضرت زینب(س) باعث شده زنان ایرانی در همه عرصه ها وارد عرصه شوند که حضور پرستاران و داوطلبان در عرصه پرستاری گواه آن است. باید به این نکته توجه ویژه داشت که در کشور ما جان خود را فدای ولیعهد کردند و تمام تلاش خود را صرف خدمت به بیماران کردند.

حجت الاسلام بزمانی اذعان داشت: کشورهای اسلامی مانند ایران همیشه حقوق بشر را رعایت کرده اند اما کشورهایی مانند آمریکا با رژیم غذایی خود حقوق بشر را زیر پا گذاشته و حقوق بشر را به انحاء مختلف زیر پا گذاشته اند و سرکوب امری طبیعی است.

وی گفت: آمریکا روز به روز در حال پرورش گروه های تروریستی در منطقه و کشورهای اسلامی است که منجر به شهادت ده ها هزار مسلمان با بمباران و در یمن و سوریه توسط کودکان مظلوم مسلمان پیر شده است. آنها اینقدر شهید شدند و حیف است که حقوق بشر را زیر پا بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید