حمایت ایران از ادامه روند سیاسی در لبنان


ساعت: 20:09
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881221

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از ادامه پیشرفت روند سیاسی در لبنان و تلاش های سازمان ملل برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی لبنان حمایت می کند. این کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خانم خوانا ورونیکا، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان که رئیس هیئت نمایندگی در تهران است، امروز (سه شنبه ۲۳ تیرماه) با علی اصغر حاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین رویدادهای لبنان و سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تبادل نظر شد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه با استقبال از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی لبنان، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از ادامه پیشرفت روند سیاسی در لبنان و تلاش های سازمان ملل متحد برای حل مشکلات سیاسی این کشور حمایت خواهد کرد. و مشکلات اقتصادی

حاجی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و نقض حریم هوایی لبنان از سوی این رژیم، خواستار واکنش جدی سازمان ملل و جامعه جهانی به این تجاوزات روزافزون رژیم صهیونیستی شد.

وی همچنین به وضعیت اسفبار پناهندگان سوری در لبنان و سایر کشورها اشاره کرد و خواستار فراهم شدن شرایط لازم به ویژه در چارچوب طرح های اولیه بازسازی که توسط شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده است، برای بازگشت پناهجویان به خانه های خود فراهم شود.

در این دیدار دو طرف به تفصیل درباره اقدامات و تلاش های سازمان ملل متحد در لبنان و همچنین مشکل آوارگان سوری مقیم آن کشور بحث و تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است که در وبینار امروز، هیلده هارلدستاد، نماینده ویژه نروژ در امور سوریه، آخرین تحولات سیاسی و انسانی سوریه را با علی اصغر حاجی بررسی کرد.

در این گفت‌وگو، طرفین با بررسی آخرین تحولات و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه اوضاع انسانی سوریه، بر لزوم توجه بیشتر جامعه جهانی و افزایش تلاش‌ها در این زمینه تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید