حمایت برانکو از ستاره محبوبش در پرسپولیس

حمایت برانکو از ستاره محبوبش در پرسپولیس

به گزارش tportal، برانکو ایوانکوویچ در کادر فنی میروسلاو بلاژویچ حضور داشت که در سال 1998 مدال برنز جهان را از آن خود کرد و سپس اولین مربی کروات بود که تیم ملی خارجی را به جام جهانی رساند. او این کار را با تیم ملی فوتبال ایران انجام داد.

وی درباره جایگاه مربیان کروات در فوتبال جهان گفت: زلاتکو دالیچ و دراگان اسکوچیچ دو مربی کروات حاضر در جام جهانی هستند و این نشان می دهد که مربیان این منطقه چقدر خوب هستند. متاسفانه ما به اندازه اسپانیایی ها بازاریابی خوبی نداریم. هر جا می روم می گویم مربیان کروات بهترین هستند و این از نتایج مشخص است، زیرا آنها حتی با باشگاه های کوچک هم قهرمان می شوند. این را می توان در نتایج کرواسی که در جام جهانی نایب قهرمان شد، در حالی که پایگاه ما فوق العاده کوچک و متوسط ​​است، مشاهده کرد.

ایوانکوویچ حدود 30 سال مربی برتر بوده و از ژانویه 2020 روی نیمکت تیم ملی عمان حضور داشته است و در آخرین دیدارهای مقدماتی تیمش با یک امتیاز کمتر از استرالیا فاصله گرفت و سوم شد. در واقع عمان هر دو بازی را با نتیجه یک بر صفر مقابل عربستان باخت که در هر دو بازی با عربستان یک تساوی داشت و اگر در یک بازی مساوی می شد با استرالیا امتیاز کسب می کرد.

برانکو گفت: ما خیلی ناراحتیم. چون عمان قطعا تیم درجه یک فوتبال آسیا نیست و ژاپن و چین را هم بردیم و با استرالیا مساوی کردیم. ما تیم خوبی داشتیم و خوب بازی کردیم و تیمی درست کردیم که 8 بازیکن آن در کشورهای عربی فروخته شد و در باشگاه های خوب بازی خواهند کرد.

سرمربی سابق ایران و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که قبلا صادق محرمی را به سران دینامو توصیه کرده بود و حالا بازیکن دیگری برای بازی در تیم دیگری پیشنهاد می شود؟ وی گفت: محرمی بازیکن ثابت تیم ملی است که دراگان اسکوچیچ در جام جهانی قهرمان شد و تیم آنها شانس زیادی برای صعود از گروه دارد. محرم نه تنها در این تیم ملی است، بلکه در آن بسیار مهم است، اما از اینکه دینامو به او احترام نمی گذارد تعجب می کنم. البته هر مربی دیدگاه خودش را دارد. او بسیار قدرتمند است، به خصوص برای سبکی که در آن دینامو بازی می کند. بازیکنانی در عمان هستند که پتانسیل فوتبال اروپا را دارند. البته نه برای بهترین قهرمانی ها، بلکه قطعا برای تیم های متوسط ​​اروپا. ما یک دروازه بان داریم، ابراهیم المهاینی 24 ساله که پتانسیل بالایی دارد. امجد الحارتی نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که می تواند در اروپا بازی کند.

او درباره پذیرایی از هواداران در جام جهانی عمان گفت: “دوحه اکنون گران است. علاوه بر این، فکر می کنم ظرفیت دوحه در حال حاضر پر شده است.” توصیه من این است که از عمان به دوحه سفر کنید نه از دبی چون دبی هم گران می شود. هواداران می توانند در عمان بمانند. عمان کشور فوق العاده ای است و مردم آن مهربان و مهمان نواز هستند. البته عمان هم ارزان نیست اما قیمت ها بسیار مقرون به صرفه تر از قطر و امارات است. به غیر از بخش فوتبال، عمان از نظر گردشگری نیز چیزهای زیادی برای دیدن دارد. از طبیعت تا هنر. عمان امن ترین کشور خاورمیانه یا شاید در جهان است. هیچ جنایتی در عمان وجود ندارد و مردم صلح طلب و بردبار هستند.

ایوانکوویچ با بیان اینکه مودریچ در جام جهانی 37 سال سن دارد و باید به فکر جایگزینی او در تیم ملی کرواسی باشیم، اضافه کرد: پیدا کردن کلماتی برای توصیف و تمجید از او سخت است. زیرا شگفت انگیز است که او در این سن بازیکن مهمی برای کرواسی و به خصوص رئال است. برای همه مشخص است که هر دو تیم شبیه او نیستند. بدون او رئال 30 درصد ضعیف تر است و راه حل خلاقانه ای ندارد. زیرا بازی سازان این چنینی در دنیا بسیار بسیار اندک هستند. او در نتیجه در بازی تفاوت ایجاد می کند. البته تیم ملی ما هم به او و بازی اش وابسته است. سوال اینجاست که بعد از جام جهانی چه اتفاقی خواهد افتاد. خوشبختانه فکر می کنم بتوانیم غیبت لوکا را جبران کنیم زیرا بازیکنی داریم که خصوصیات بسیار مشابهی دارد. البته هنوز در آن سطح نیست. ما همچنین لوکا ایوانوگک را داریم و این ها همه هافبک های مدرنی هستند که می توانند با بازی خود جایگزین لوکا مودریچ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید