حمایت مجدد جان کربی از ادامه ناآرامی ها در ایران


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914405

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر از ادامه ناآرامی ها در ایران حمایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، بار دیگر از ادامه ناآرامی ها در ایران حمایت کرد.

بر این اساس کربی در نشست خبری خود با رسانه ها گفت: اعتقاد راسخ ما این است که مردم حق اعتراض مسالمت آمیز دارند، چه در ایران و چه در چین.

وی در ادامه سیاست های مداخله جویانه واشنگتن را برجسته کرد و افزود: ما از اعتراضات در ایران حمایت می کنیم و به صراحت می گوییم که پشت سر آنها هستیم. ما به حمایت از مردم ایران ادامه خواهیم داد و مقامات تهران را به خاطر رفتاری که با آنها شده است پاسخگو خواهیم کرد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همچنان به قدرت دموکراسی اعتقاد دارد. پیام اعتراضات در سراسر جهان همین است. مردم باید حق داشته باشند که اعتراضات خود را به صورت مسالمت آمیز به مقامات کشورشان ابراز کنند و کاخ سفید از این حق حمایت می کند.

لازم به ذکر است که از آغاز ناآرامی ها در ایران، آمریکا و متحدان غربی اش آشکارا از معترضان حمایت کرده و تهران را در این زمینه تحریم کرده اند. این در حالی است که اقلیت ها در کشورهای غربی حق اعتراض به نابرابری اجتماعی را ندارند. فرانسه که اخیرا قطعنامه ای ضدایرانی در مجلس خود به تصویب رسانده، کوچکترین اعتراضی از سوی جلیقه زردها نمی بیند. در آمریکا، همراه با اعتراضات و تظاهرات مردم برای نژادپرستی، کنترل اسلحه و برابری اجتماعی، این امر نادیده گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید