حمایت مجلس از افزایش حقوق بازنشستگان

حمایت مجلس از افزایش حقوق بازنشستگان

سیدمهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و لوایح مجلس گفت: بدیهی است که نگرانی جدی برای وضعیت اقتصادی مردم باید از اولویت‌های اصلی دولت باشد. کارمندان و بازنشستگان و تورم باید متناسب باشد مثلا 10 درصد افزایش دستمزد با تورم 40 درصد یعنی کاهش قدرت خرید مردم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس افزود: کارمندان و بازنشستگان هر روز در سال جدید می شنوند که قیمت مواد غذایی، تعرفه خدمات حمل و نقل و حداکثر 3 ماده شوینده بین 20 تا 40 درصد افزایش می یابد و حتی بر خلاف … از این تعداد تا پایان سال حدود 10 درصد حقوق آنها افزایش می یابد که باید در نظر گرفته شود. زیرا این روند، امرار معاش را برای اکثر خانواده ها دشوار می کند.

وی تاکید کرد: امیدوارم دولت تصمیمی بگیرد چرا که افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان و کارمندان متناسب با نرخ تورم نیست.

فرشادان گفت: متاسفانه موضوع مسکن برای بسیاری از خانوارها مشکلات جدی ایجاد کرده و هم اکنون بخش قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف اجاره بها می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: علاوه بر ضرورت تقویت معیشت خانوارهای شاغلین و مستمری بگیران، وضعیت معیشتی خانواده های کم درآمد و کم درآمد و فقرزدایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. مجلس از هر اقدامی که حقوق کارمندان و مستمری بگیران را تقویت کند حمایت می کند

دیدگاهتان را بنویسید