حمایت مجلس از دولت در عملیات تحول اقتصادی/ پرداخت سالانه 900 هزار میلیارد تن یارانه پنهان و آشکار در کشور


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839507

علی کریمی فیروزجایی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه اصلاح ساختار اقتصادی کشور نیازمند همراهی و همراهی مردم است، گفت: مجلس در انجام عملیات تحول اقتصادی در کنار دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کریمی فیروزهی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه عبور از شرایط سخت اقتصادی نیازمند اتحاد و همبستگی ملی است، اظهار کرد: یارانه ها حجم زیادی از منابع عمومی را مصرف می کند که سالانه معادل 900 هزار میلیارد تن یارانه پنهان و آشکار پرداخت می شود.
وی هدف اصلی دولت در پرداخت یارانه ها را حمایت از اقشار آسیب پذیر عنوان کرد و افزود: یارانه های بودجه ای، یارانه های خارج از بودجه و حامل های انرژی باید ساماندهی شود.
یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس یازدهم گفت: منطقاً یارانه های دولتی باید صرف تأمین کالاهای اساسی و حمایت از اقشار آسیب پذیر شود، اقتصاد بیمار کشور نیازمند یک عملیات بزرگ است.
کریمی با بیان اینکه پرداخت رایگان یارانه ها نباید منجر به افزایش نقدینگی در کشور شود، افزود: مشکل اصلی در بحث پرداخت یارانه ها به شکل فعلی در حوزه اجرا و مکانیزم نظارتی آن است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به موضوع مهاجران و پرداخت یارانه مساوی برای آنها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 8 میلیون مهاجر ساکن کشور یارانه مساوی نان، انرژی، گوشت، لبنیات دارند. محصولات و روغن مانند ایرانیان این فرآیند نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
کریمی فیروزجایی از قاچاق اقلام یارانه ای به خارج از کشور به عنوان موضوعی مهم یاد کرد و افزود: متاسفانه روند قاچاق اقلام یارانه ای از سوخت به مواد غذایی غیرقابل کنترل شده است.
وی با یادآوری نقش مهم مردم در حکمرانی گفت: دولت باید در زمینه اصلاح یارانه ها با مردم شفاف صحبت کند.
عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: اجرای برنامه اصلاح ساختار اقتصادی کشور نیازمند همراهی و همکاری مردم است. مجلس از دولت در اجرای عملیات تحول اقتصادی حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید