حمایت کامل علی پروین از اسکوچیچ

حمایت کامل علی پروین از اسکوچیچ

علی پروین درباره دیدار امروز پیشکسوتان پرسپولیس با رضا درویش گفت: رضا درویش ما را دعوت کرد با طاووسی و تنها، مایلی کهن، حا اسماعیل حاج رحیمی پور که از آمریکا آمده بود و همبازی ما بود به جلسه آمدیم. ما خیلی خوشحال بودیم. حاج رحیمی پور را دیدیم، امیدوارم این جمع جمع شود.

وی درباره انتقال پرسپولیس و خرید چهار بازیکن جدید توضیح داد: تا زمانی که تیم به زمین نیاید نمی توانید بازیکنان را شناسایی کنید. به نظرم بازیکنانی که خریدند بد نیستند، امیدوارم خدا را شکر حالا که پول دارند بتوانند بازیکنان خوب بگیرند، تیم خوب، قوی و قوی بسازند تا مردم خوشحال شوند.

* سرمربی تیم ملی نباید در یک مسابقه مورد انتقاد قرار گیرد

اسطوره فوتبال کشور درباره وضعیت فعلی تیم ملی به ما گفت: مردم خیلی انتقاد می کنند اما در یک مسابقه نمی توان گفت مربی بد است و باید او را عوض کرد. ملی پوشان در 15 دقیقه ابتدایی بازی مقابل الجزایر بد نبودند و در کوارتر آخر اسکوچیچ 14 برد به دست آورد اما یک بازی را نمی توان آنقدر نقد کرد. دیروز به رادیو گوش دادم و مدام مورد انتقاد قرار گرفتم، چرا؟ چرا انتقاد می کنید؟ این تیم بازی تدارکاتی ندارد، روزی که به جام جهانی رفتیم گفتم باید حداقل 10 بازی تدارکاتی داشته باشیم اما به قطر رفتیم و متاسفانه فقط یک تیم را گرفتیم.

* الجزایر خوب نبود اما بد بازی کردیم

پروین افزود: الجزایر خیلی خوب بازی کرد. به نظر من خوب بازی نکردند، اما بچه های ما بد بودند، درست می گفتند چون از هم دور نبودند و بازی نمی کردند. الان باید 6-5 بازی دوستانه انجام دهیم، حتی لیگ را تعطیل کنیم تا تیم ملی بتواند 7 بازی دوستانه انجام دهد. باید تیمی مثل الجزایر را جذب کنیم که روی خط دفاعی ما فشار می آورد. اسکاچ باید بداند چه کسی را در خط دفاع قرار دهد یا نه. اینکه خدای ناکرده با بازی اینطوری انتقاد کنیم درست نیست و تیم ملی ما می تواند نتیجه بگیرد.

* کدام روش اشتباه است؟

وی با اشاره به اینکه از دیروز اسکوچیچ برای بازگشت اسامی مختلفی مطرح شده است، گفت: به نظر من آوردن مربی ایرانی خیلی خوب است اما اگر بخواهند یک خارجی بیاورند بزرگترین اشتباه را انجام می دهند. کارلوس کی روش چون اگر بخواهند مربی خارجی بیاورند 6 ماه زمان نیاز دارند تا بچه ها را بشناسند.

کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان با بیان اینکه بازگشت کیروش بزرگترین اشتباه بود، گفت: به نظرم بزرگترین اشتباه است.

* فدراسیون در بازی های دوستانه ناکام می ماند

پروین درباره نماینده فدراسیون فوتبال در بحث بازی های دوستانه و آماده سازی تیم ملی گفت: من گفتم فدراسیون در حال شکست است، باید از هر لحاظ همه کار را انجام دهند و به هر قیمتی بازی را آماده کنند. در صورت امکان هزینه کنید تا تیم ها را به اینجا بیاورید و با آنها بازی کنید. نظر من این است؛ لیگ را به تعویق بیندازید. این یک نظر شخصی است و خیلی ها می توانند وارد ماجرا شوند و با آن مخالفت کنند اما باید 10 بازی تدارکاتی برای تیم ملی انجام دهند و لیگ را تعطیل کنند. در جام جهانی 1978 تنها 16 تیم به جام جهانی رفتند که تنها یک تیم از آسیا صعود کرد. ما در آن دوره چهارم شدیم و بعد هر فصل به جام جهانی رفتیم و دوباره چهارم شدیم. ما را خوشحال کنید و نگویید ما فقط به جام جهانی رفتیم.

وی افزود: کاری کنیم که حداقل یک پله صعود کنیم و بعد مرداد شویم اما متاسفانه انجام نمی دهیم و موفق نمی شویم.

* بازیکنانی بودند که خیلی بهتر از بازیکنان فعلی بودند

اسطوره فوتبال کشور با بیان اینکه از نسل فعلی به عنوان توانمندترین نسل فوتبال ملی یاد می شود، گفت: این نظر را قبول ندارم، بازیکنانی در این کشور بودند که خیلی بهتر از مردم فعلی بودند. من چنین اعتقادی ندارم.

* همه مربیان از ترس تغییر می ترسند گل بزنند

هافبک سابق و سرمربی سابق پرسپولیس درباره آمار کم گل های فصل گذشته لیگ برتر توضیح داد: همه مربیان از ترس تغییر به دنبال گل نخوردن هستند، می خواهند یک بر صفر ببرند یا مساوی کنند. مربی می داند که اگر دو یا سه ببازد، عوض می شود. او از این می ترسد. نه هیئت مدیره و نه مدیرعامل نمی توانند تصمیم بگیرند، بلکه مردم به جای تیم تصمیم می گیرند. هر تیمی می بازد، مردم تصمیم می گیرند و شرم از اوج شروع می شود، بنابراین مربیان سعی می کنند گل نزنند و همه مسابقات به صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید