حمایت کشورهای همسایه از ایران در کسب کرسی های بین المللی/ باید زیرساخت ها را برای میزبانی از اردوهای آماده سازی جام جهانی فراهم کنیم

ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791878

ما قصد داریم 3 زمین چمن طبیعی را برای مسابقات تدارکاتی ارائه دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید زیرساخت ها را برای میزبانی از اردوهای آماده سازی تیم های ملی حاضر در جام جهانی ایجاد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ; سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشست روسای هیئت های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه گفت: در کشور ما 52 فدراسیون ورزشی و بیش از 100 انجمن ورزشی در اقصی نقاط کشور فعال است. این در حالی است که بیش از 14000 تیم ورزشی در عرصه های مختلف در سراسر کشور فعالیت می کنند.

وزیر جوانان با اشاره به نقش مهم باشگاه های ورزشی در توسعه ورزش گفت: بعد جهانی نیازمند همکاری های بین المللی است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح نقش ماموریت های جمهوری اسلامی برای ورزشکاران پرداخت و گفت: من یکی از افرادی هستم که در طول دوران ورزشی خود بارها مورد حمایت سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور قرار گرفته ام. ورزش زورخانه ای در حال حاضر در کشور فعال است. این حوزه با پیگیری های فراوان در کشورهای مختلف توسعه یافته است و این نکته را می توان به سایر رشته های ورزشی منتسب به کشورمان نیز تعمیم داد.

وزیر ورزش و جوانان در بخشی دیگر، تملک اماکن ورزشی بین المللی را برای ورزش کشور بسیار مهم دانست و گفت: در این راستا نیازمند همکاری و تعامل بیشتر نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه هستیم.

سجادی افزود: 3 مرکز جهانی آموزش تکواندو در دنیا وجود دارد که یکی از آنها در ایران فعالیت می کند. از این موارد در کشور زیاد است و باید امکانات و ظرفیت های ورزش بین المللی ایران را معرفی کرد که باید در رایزنی ها مورد توجه قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان درباره فوتبال نیز گفت: جام جهانی قطر یکی از مواردی است که می توانیم در برخی از جزایر خود که از نظر اقلیمی و جغرافیایی به این کشور نزدیک هستند اردوهای تدارکاتی برگزار کنیم. زیرساخت ها را فراهم کند.

وی گفت: در نظر داریم 3 زمین چمن طبیعی را برای مسابقات تدارکاتی و اردوهای تیم های ملی حاضر در جام جهانی فوتبال 2022 قطر آماده کنیم.

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان آمادگی برگزاری اردوهای مشترک با سایر کشورها را دارد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: 1200 رشته ورزشی بومی و محلی در ایران وجود دارد که 440 مورد آن ثبت شده است. ما باید با استخدام شرکت های متخصص و حمایت کننده در زمینه توسعه اقتصادی موثر به ورزش کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید