حملات به مقاومت در لبنان و منطقه توسط ایالات متحده انجام می شود

زمان: 00:20
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792226

شیخ نعیم قاسم در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات به مقاومت در لبنان و منطقه توسط آمریکا انجام می‌شود و برخی از تندروهای آمریکایی نیز در آن دخالت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش این نشریه، معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به حملات سازماندهی شده به حزب الله و متحدانش و مقاومت در لبنان و منطقه، تاکید کرد که این حمله به رهبری آمریکا انجام شده است.

شیخ نعیم قاسم همچنین افزود که برخی از مقامات بلندپایه آمریکایی و همچنین اعتراضات 14 مارس در لبنان و برخی از گروه های مدنی به رهبری سفارت آمریکا در لبنان در این حمله دست داشتند.

معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی در جمع علمای مسلمان گفت که این حملات علیه حزب‌الله، مقاومت و سلاح‌های آن‌ها بوده است. نمی پذیرد و توسط مثلث ارتش، ملت و مقاومت محافظت می شود و از تعادل بازدارندگی در برابر اسرائیل برخوردار است.

شیخ نعیم قاسم افزود: هرکسی که لبنان را با جنگ های داخلی و جنایات ویران کرده است حق ندارد از شکل دادن به آینده لبنان صحبت کند و ادعا کند که نماینده لبنان است. هر کس اسرائیل را به مقاومت و مجاهدین لبنان ترجیح دهد نمی تواند در راس آن باشد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر تسلیحات حزب الله، گروه های مقاومت و موازنه بازدارندگی در لبنان نبود، آیا لبنان از سال 2006 تا کنون امن بود؟ اسرائیل تحت هیچ شرایطی نتوانست لبنان را دوباره اشغال کند و نقشه های خود را عملی کند. اگر اسرائیل لبنان را ضعیف و ناتوان از مقاومت می دید، قسمت هایی از آن را می گرفت، اما وقتی لبنان با مقاومت و ارتش و ملتش قوی است، جرأت این کار را ندارد و قبل از هر اقدامی هزار کتاب حساب می کند. .

شیخ نعیم قاسم همچنین درباره توافق هسته ای با ایران گفت: ایران به صراحت اعلام می کند که می خواهد این توافق را مانند سال 2015 احیا کند و همه تحریم هایی که تاکنون اعمال شده باید لغو شود. ایران چیز جدیدی نمی خواهد و می خواهد توافق را احیا کند. اما آمریکا و اروپایی‌ها می‌خواهند برای ادامه فشار بر ایران از بازگشت به توافق خودداری کنند. ایران به آنها امتیازی نمی دهد و بودجه خود را بر این اساس استوار می کند که توافقی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید