حملات هوایی گسترده اسرائیل به جنوب دمشق

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های عربی بامداد شنبه از شنیده شدن صدای انفجاری قوی در آسمان دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) لحظاتی بعد از برخورد پدافند هوایی ارتش با اهداف متخاصم در آسمان دمشق خبر داد.

برخی رسانه ها مدعی هستند که چندین موشک شلیک شده به دمشق در حومه آن سقوط کرده است.

به گزارش سانا، پدافند هوایی ارتش چندین موشک ضد هوایی به آسمان حومه جنوبی دمشق شلیک کرد.

همزمان برخی منابع غربی از فعال شدن سامانه های دفاع موشکی در شهر بندری طرطوس برای مقابله با اهداف متخاصم خبر می دهند.

برخی منابع عربی اعلام کردند: در حال حاضر حملات هوایی گسترده در مناطق مختلف سوریه در حال انجام است و نیروهای ضد هوایی سوریه در حال رهگیری موشک های تهاجمی بر فراز دمشق و منطقه طرطوس هستند.

این منابع با اشاره به اینکه صدای انفجارهای بسیار قوی در جنوب طرطوس (صفیطه و الدریکیش)، مصیاف و حومه حمص شنیده می شود، گفتند: انفجارهای جدید در حومه طرطوس ادامه دارد و سامانه های پدافند هوایی در حال پاسخگویی هستند.

در این گزارش آمده است: تجاوزات رژیم صهیونیستی گسترده است و پدافند هوایی سوریه در حال مقابله و انهدام چندین موشک در جنوب دمشق، در حومه طرطوس و در منطقه مرکزی است.

یک خبرنگار صهیونیست همچنین اذعان کرد که جنگنده های رژیم موقت اسرائیل نقاط مختلف سوریه را هدف قرار می دهند.

این خبرنگار نوشت: «اطلاعات اولیه حاکی از آن است که هدف حمله اسرائیل به کاروانی از کامیون‌های حامل سلاح و مهمات بوده که وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شده و به سمت انبارهای الکوسوح و جمرای حرکت کرده است». موشک های اسرائیل به اهدافی اصابت کرد و باعث انفجارهای مهیب شد که از مرز لبنان و کل پایتخت دمشق شنیده شد.

رسانه های عبری گزارش دادند که پس از تجاوز جنگنده های اسرائیلی به خاک سوریه، آتش سوزی بزرگی در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق رخ داد. دو پرواز نیز در فرودگاه بین المللی دمشق با تاخیر انجام شد.

همچنین گزارش هایی از اصابت یک موشک به پارکینگ در ورودی شهر السید زینب و مسدود شدن جاده منتهی به روستای الراودا در ریف جنوبی دمشق وجود دارد.

گفته می شود فرودگاه بین المللی دمشق، مقر لشکر یکم و جبل المنا در شهر الکوسو اهداف اصلی حملات شبانه رژیم صهیونیستی به سوریه بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید