حمله آقای غول به پرسپولیس

حمله آقای غول به پرسپولیس

تیم ملی ایران با 4 گل زده و 7 گل خورده جام جهانی 2022 قطر را ترک کرد و به صعود به مرحله حذفی بسیار نزدیک شد. فرشاد پیوس ستاره سابق خط حمله تیم ملی کشورمان درباره عملکرد تیم ایران در جام جهانی قطر گفت: باخت بسیار تلخ و سنگینی را مقابل انگلیس تجربه کردیم. با 6 گل شکست خوردیم و اگر اشتباه نکنم بیشترین گل را در این جام از کاستاریکا به ثمر رسانده ایم. در این دیدار اصلا عملکرد خوبی نداشتیم و حتی نتوانستیم 3-4 پاس به هم بدهیم. شاید اگر مهدی طارمی را نداشتیم همان 2 گل را نمی خوردیم و شکست بدتری را متحمل می شدیم.

وی ادامه داد: بازی ولز شرط خاصی داشت. ولز تیم قدرتمندی نبود و همه چیز فقط به گردن گرت بیل می چرخد. اگر این بازیکنی که دغدغه اصلی اش گلف بازی است خوب باشد، ولز خوب بازی می کند و برعکس! مقابل این تیم عملکرد مناسبی داشتیم و 2 گل زدیم و پیروز شدیم اما شاید خوش شانس بودیم که اوکراین به جای ولز به جام جهانی نیامد وگرنه کار بسیار سخت تری در پیش داشتیم. اوکراین خیلی بیشتر از ولز تیم بود. با این حال، این پیروزی قابل توجه است، اما…

آقای گل فوتبالیست سابق ایران افزود: فکر می کردم حداقل برابر آمریکا یک تساوی کسب کنیم و به مرحله حذفی جام جهانی برویم اما عملکرد نسبتا ضعیفی داشتیم. دیدید آمریکا به هلند 3 گل زد و حذف شد. می‌توانستیم بازی هجومی‌تر و شجاع‌تری مقابل آمریکا انجام دهیم و گل بزنیم، اما آرام شدیم و این تیم حملات زیادی را روی دروازه ما ترتیب داد. ما در نیمه اول تسلیم این تیم شدیم و اگر مثل 15 دقیقه آخر مقابل آمریکا بازی می کردیم شاید نتیجه بهتری می گرفتیم اما متاسفانه خیلی دیر به صعود فکر کردیم. شاید برد مقابل ولز پسران ما را از پا درآورد در حالی که بین آنها صعود و رکوردشکنی وجود داشت. ای کاش بچه ها با همین انگیزه برای بازی مقابل ولز مقابل آمریکا صف آرایی کنند. به نظر من این بهترین فرصت در جام جهانی که در آن حضور داشتیم برای صعود بود که نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

ستاره سابق خط حمله تیم ملی ایران درباره عملکرد مهاجمان کشورمان در این دوره از جام جهانی گفت: مهدی طارمی همانطور که پیش بینی می شد ستاره تیم ایران بود. او اولین بازیکن ایرانی شد که در یک جام جهانی 2 گل به ثمر رساند و فکر می کنم با این توانایی حداقل یک شانس بیشتر در جام جهانی دارد تا رکوردش را بهبود بخشد. مطمئناً مهدی در حمله به نوعی تنها بود، اما رضایت بخش به نظر می رسید. با این حال سردار آزمون با مصدومیت وارد این رقابت ها شد و انصافاً سختی کشید. سردار آزمون را بازیکنی متعصب و جنگنده برای تیم ملی ایران دیدم که به اندازه انرژی که داشت به تیم کمک کرد. کریم انصاری فرد به ویژه در بزرگسالان برای تیم ملی مفید بود.

فرشاد پیوس در خصوص تمدید یا عدم تمدید قرارداد کارلوس کی روش نیز خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که تیم ملی ایران به کارلوس کی روش برای 3 جام جهانی و 2 جام ملت های آسیا فرصت داد. کدام مربی را می شناسید که چنین فرصتی در تاریخ فوتبال بومی ما داشته باشد؟ اکثر مربیان با شکست حذف می شوند، اما کی روش شکست خورد، حذف شد و ماند. بنابراین زمان کافی برای نشان دادن خود و نتیجه گیری داشت. به شخصه انتظار داشتم او تیم ما را حداقل به دور دوم جام جهانی 2022 قطر برساند اما ناکام ماند. حالا که بحث تمدید او مطرح شده جای تعجب دارد. او گفت که می خواهد در جام ملت های آسیا جبران کند اما تیم ملی ایران به خون تازه و تغییرات نیاز دارد. نمی گویم مربی ایرانی یا خارجی، اما ژاپن با مربی بومی به دور دوم رفت و آلمان و اسپانیا را شکست داد. این سوالات باید به دقت بررسی شود و سپس تصمیم درست گرفته شود. نباید احساسی تصمیم گرفت و کارلوس کی روش را انتخاب کرد چون با برخی بازیکنان رابطه بهتری دارد. البته این نظر من است و شاید دوستان نظر دیگری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید