حمله بن گر به مسجد الاقصی اقدام خطرناکی است که باید متوقف شود

ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 1301/10/16
کد خبر: 1922144

وزرای خارجه عرب حمله به وزیر “امنیت ملی” رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را محکوم کردند و آن را اقدامی خطرناک توصیف کردند که باید متوقف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روزنامه رای الیوم، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن و رئیس کمیته وزرای عربی که مسئولیت تحرکات بین المللی برای مقابله با سیاست های رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد به همراه همکاران عرب خود در خصوص حمله به ایتامار بن گوئر وزیر «امنیت ملی» رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی تلفنی گفتگو کرد.

وزرای خارجه کشورهای عربی از جامعه جهانی خواستند تا برای توقف تنش اقدام فوری و موضعی جدی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین اتخاذ کند.

آنها تاکید کردند که حمله بن گر به مسجد الاقصی و هتک حرمت این مسجد اقدامی تحریک آمیز و نقض آشکار قوانین بین المللی و جایگاه تاریخی و حقوقی قدس و حرم های آن و تنش خطرناکی است.

آنها تاکید کردند که جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت باید اقدامات موثری برای وادار کردن اسرائیل به توقف تجاوزات و تخلفات خود انجام دهد. اسرائیل هیچ حق و حاکمیتی بر شهر مقدس و زیارتگاه های اسلامی و مسیحی ندارد.

این وزرا بر اهمیت تداوم تلاش های اعراب برای حمایت از مسجد الاقصی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین و حمایت از ثبات شهروندان فلسطینی در آن شهر تاکید کردند.

اعضای کمیته وزیران عرب از مواضع کشورهای دوست و برادر که حمله تجاوزکارانه به مسجد الاقصی را محکوم کردند، قدردانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید