حمله به مصیاف توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی انجام شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت دفاع روسیه صبح یکشنبه اعلام کرد که جنگنده های اف 16 رژیم صهیونیستی عامل حمله دو شب گذشته به سوریه بوده است.

دریاسالار اولگ جوراولوف، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه، گفت: جنگنده های اف-16 اسرائیل جمعه شب 22 موشک به مرکز علوم سوریه در منطقه مصیاف و بندر بانیاس شلیک کردند.

به گزارش سایت ریانووستی، در این بیانیه آمده است: از ساعت 20:25 تا 20:32 شش فروند جنگنده تاکتیکی F-16 نیروی هوایی اسرائیل بدون ورود به حریم هوایی سوریه وارد مرکز تحقیقات سوریه در منطقه شدند. شهرک مصیاف و بندر بانیاس مورد حمله قرار گرفت. «نیروهای پدافند هوایی جمهوری عربی سوریه 16 موشک و یک پهپاد را نیز منهدم کردند.

وی افزود: در نتیجه حملات هوایی اسرائیل، سه نظامی سوری و دو غیرنظامی کشته و دو نظامی سوری زخمی شدند. انبارهای تجهیزات ویژه مرکز تحقیقات سوریه نیز آسیب دیده است.

خبرنگار سانا نیز جمعه شب گفت که تجاوزات اسرائیل منجر به آتش سوزی های متعدد در جنگل های حومه شهر شده است.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای و غربی آن از گروه های تروریستی تکفیر که علیه دولت سوریه می جنگند حمایت می کنند. ارتش سوریه بارها سلاح و مهمات اسرائیلی را از گروه های تروریستی مستقر در سوریه پیدا کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با استفاده از حریم هوایی لبنان یا بلندی‌های جولان اشغالی، به طور دوره‌ای به اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حمله موشکی می‌کنند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده اند که رژیم صهیونیستی به صورت روزانه قطعنامه های سازمان ملل را زیر پا می گذارد و حریم هوایی لبنان را نقض می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید