حمله تند یک کارشناس ورزش خارجی به کی روش

حمله تند یک کارشناس ورزش خارجی به کی روش

برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در قطر با حضور پرشمار هواداران فوتبال همراه بود. 32 تیم حاضر در این مسابقات نه تنها هواداران کشورهای خود را به سواحل خلیج فارس جذب کردند، بلکه اهالی رسانه و فوتبال برای تماشای این مسابقات به قطر آمدند.

«سرکان سیدم» گزارشگر شبکه TRT که ویدیوی گفتگوی او با سردار آزمون پس از پیروزی ایران مقابل ولز بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای ایران و ترکیه داشت، درباره برگزاری این رقابت ها و همچنین حذف ملی پوش ایرانی با مهر گفتگو کرد. ناکامی تیم و ترکیه در راهیابی به این مسابقات.

تیم ملی ایران نام های بزرگی دارد

صیدم که دو دیدار ایران مقابل ولز و آمریکا در مرحله گروهی را تماشا کرده بود، در پاسخ به سوال اول درباره کیفیت فنی تیم ملی ایران گفت: باید قبول کنیم که بازیکنان تیم ملی ایران بسیار بهتر از تیم ملی ایران هستند. نسل قبل از نظر هوش و نسبت هیکل. آنها در تیم های بزرگ دنیا بازی می کنند. وقتی در نقل و انتقالات اروپایی مشتریان بزرگی به سراغ سردار آزمون و مهدی طارمی می آیند، نشان از حضور بازیکنان بزرگی در تیم ملی ایران دارد.

گزارشگر تلویزیون ترکیه به حضور سید مجید حسینی و علی کریمی در سوپرلیگ این کشور اشاره کرد و گفت: من یک طرفدار جدی فوتبال هستم. دوست دارم بازی های خوب ببینم. سبک بازی مدافع تیم ملی ایران (مجید حسینی) را دوست دارم. او بازی می کند و می داند که چگونه تیمش را در دفاع رهبری کند. البته من مراقب وضعیت او بودم. او مصدومیت داشته است، بنابراین اکنون در شرایط بهتری قرار دارد و فکر می کنم می تواند بهتر از آن ها باشد.

توان فنی و بدنی ایران در برابر آمریکا

وی درباره حذف تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر با قبول شکست مقابل آمریکا گفت: همه از کی روش که برای سومین بار هدایت تیمش را برعهده داشت انتظارات بیشتری داشتند. او می توانست کارایی بالاتری نسبت به نسلی که تمرین می کند به دست بیاورد، اما برای من عجیب بود که تیم ملی ایران نتوانست عملکرد مقابل ولز مقابل آمریکا را تکرار کند.

صیدام تاکید کرد: البته بازی های فشرده جام جهانی باعث آنالیز فیزیکی بدن بازیکنان می شود و به نظر من ایران تا آخرین لحظه نتوانست با بازیکنان آمریکایی کنار بیاید.

کی روش نام بزرگی است اما ایران می خواست صعود کند

وی در ادامه تحلیل خود درباره مسائل فنی تیم ملی ایران این مطلب را ارائه کرد و گفت: البته چه کسی تیم ملی ایران را بهتر از دیگران می شناسد. او خودش بازیکنان زیادی را پرورش داد و بهترین ترکیب و استراتژی را می دانست. برای فوتبال در جهان مشهور است. تاثیر او همیشه در هر تیمی محسوس بوده است اما به هر حال مردان ایران می خواستند از مرحله گروهی صعود کنند.

سردار یکی از بهترین مهاجمان آسیاست

خبرنگار شبکه TRT درباره کار با بازیکنان ایرانی گفت: ما همیشه کشور همسایه را دوست خود می دانیم. ایرانی ها همیشه مهربان هستند و جزو دوستان فوتبال منطقه هستند. تعاملی که با بازیکنان ایرانی داشتم به دلیل آشنایی سردار آزمون از زبان ترکی برایم جذاب شد. او در بازی مقابل ولز نیز مهاجم بسیار خوبی بود. سردار آینده به راحتی خط تیم ملی ایران را تضمین کرد. او خوش صحبت و یکی از تکنیکی ترین بازیکنان تیم ملی است. با این حال مصدومیت در بایرلورکوزن برای او دردسرساز شد و نتوانست در اوج بازی کند. و فکر می کنم ایرانی ها هم حمایت زیادی از بازیکنان تیم ملی دارند.

حیف که ترکیه با شگفتی هایش نیامد

صیدام درباره دلیل عدم حضور ترکیه در جام جهانی 2022 گفت: حیف که ترکیه را ندیدم. حضور تیم ملی یک کشور در جام جهانی همیشه باعث افتخار است. من دوست دارم اینجا برای ترکیه کار کنم و هر لحظه اخبار آن را پوشش دهم. در این دوره بازیکنان بزرگی به سطح بزرگسالان رسیدند. برای مثال آردا گولر یکی از بهترین هایی است که تا به حال دیده ام. او با پای چپ خود شعبده بازی می کند و واقعا می تواند به عنوان یکی از استعدادهای فوتبال جهان شناخته شود. او سورپرایز دنیا بود اما امیدوارم در دوره بعد ترکیه یکی از کشورهای حاضر در جام جهانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید