حمله جواد گراب به قیمت گذاری استقلال; ارزش استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟!

حمله جواد گراب به قیمت گذاری استقلال;  ارزش استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟!

جواد کراب، بازیکن و مدیر سابق باشگاه استقلال در خصوص ارزیابی اخیر کارشناسان حقوقی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مبنی بر 430 میلیارد تومان بیشتر از باشگاه سرخپوشان پایتخت، اظهار نظر کرد.

قیمت گذاری اخیر سازمان خصوصی سازی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را چقدر واقعی می دانید؟

اولاً این را بگویم که همه اینها فقط حرف است و آنها هرگز این دو باشگاه را به کسی نمی فروشند. ما قدیمی ها در مورد چنین رفتاری می گفتیم: فلانی سیاه بازی می کند. اما در مورد قیمت گذاری صحبت های زیادی وجود دارد.

چی میگی؟

این را هم بگویم که استقلال حداقل پنج برابر پرسپولیس قیمت دارد. پرسپولیس باشگاه نبود. تاج باشگاهی با 17 رشته ورزشی مردانه و زنانه بود که در تهران و شهرستانها استادیوم داشت. پرسپولیس فقط یک تیم بود. البته ما به پرسپولیس احترام می گذاریم، به آقای عبده و اکرامی هم احترام می گذاریم، خدا رحمتشان کند، اما دارایی های تاج یا استقلال اصلا قابل مقایسه با باشگاه پرسپولیس نیست. استقلال در تهران املاکی دارد که قیمت یکی دو تای آن بیشتر از رقم اعلام شده است. در بحث فوتبال هم همینطور است. اگر آنها دروازه بان داشتند، ما ناصر حجازی را داشتیم. اگر حفاظت داشتند ما کارگر داشتیم. بالاخره چرا چنین عددی اعلام شد.

ظاهرا بر اساس دارایی؟

بالاخره باشگاهی که از آن دارایی های خود را گرفته اند چگونه می توان ارزش گذاری کرد؟ این در اصل یک توهین است. توهین به مجموعه استقلال. من رفقای زیادی در پرسپولیس دارم که حتی اعتراف می کنند که ما دارایی های بیشتری داریم. همین زمین تنیس نزدیک میرداماد را ببینید. ارزش 10 متر چقدر است؟ ناگفته نماند چند هکتار زمین در بهترین نقطه تهران.

حسن روشن در گفت وگو با خبرورزشی معتقد است که دو باشگاه همیشه با هم معنا پیدا می کنند و اگر باید قیمت گذاری شود، قیمت باید یکسان باشد. نطر شما چی هست؟

حسن روشن درست می گوید. برخی می خواهند دو تیم و هوادارانشان را از هم جدا کنند. متأسفانه مربی ای که به تیم ملی ما آمده هم دودسته است. چطور ممکن است تیم بالای جدول بازیکنی در تیم ملی نداشته باشد؟ استقلال یا تاج همیشه حداقل 7 بازیکن در تیم ملی داشته اند. این اتفاقات نمی تواند غیر منطقی باشد. باید یک نیتی پشت این باشد. تیم ملی ما همیشه قدرتمند بوده و بازیکنانی از دو تیم آبی و قرمز داشته است. نبینید الان یک لژیونر به تیم ملی می آید و بازی می کند. هنر مربی این بود که از تهران، اصفهان یا شهرهای آن کشور به تیم ملی بازیکن بیاورد.

این رتبه‌بندی یا قیمت‌گذاری را با این حساب نمی‌پذیرید؟

نه قبول نداریم! خود پرسپولیسی ها هم قبول ندارند. ممکن است بپرسند آقای کالانی فردی با شخصیت و محترم است. او قطعا می گوید همان سالن بولینگ عبدو که ادعا می شود در اختیار پرسپولیس تهران است نیز متعلق به امیرعلایی دبیر فدراسیون بوکس بوده است. من کاری به این مسائل ندارم اما اگر آقایان بخواهند این موضوع را بررسی کنند، شخصا در خدمتشان هستم تا اطلاعات کافی در مورد اموال و دارایی های باشگاه به آنها بدهم.

دیدگاهتان را بنویسید