حمله دشمنان به کشورها با ابزار رسانه ای/ معرفی ناموفق معارف و الگوهای اسلامی


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916705

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر تاثیر رسانه ها بر فرهنگ گفت: مسئولان و شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید از رسانه ها غافل شوند. امروز مانند جنگ جهانی نیست که دشمن با حمله نظامی بر ایران مسلط شود، بلکه با حمله رسانه ای کشورها را فتح کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقحجت الاسلام محمدباقر عبادی در خطبه های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اهمیت خودشناسی و خودشناسی اظهار داشت: آغاز عصیان و گناه انسان احساس غنا و بی نیازی از خداوند است.

امام جمعه موقت بیرجند نیز گفت: خواندن قرآن و دعا به انسان خودشناسی می دهد. امام خميني (ره) به حدي از علم رسيد كه در زمان حيات خويش جز از خدا نترسيد.

حجت الاسلام عبادی با تبریک این روز طلاب گفت: امام راحل فرمودند: شما جوانان فرهیخته، مردان آینده و مردان آینده جامعه باید هوشیار و بیدار باشید و با همه عوامل مبارزه کنید. از عقب ماندگی، تفرقه و تحقیر ملت های شما.

وی به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در 28 آذر 1363 با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای این شورا فرمودند: «فرهنگ نیاز به برنامه ریزی دارد، نباید از فراز و نشیب جریانات و جناح های سیاسی تبعیت کرد.

امام جماعت موقت بیرجند با تاکید بر تاثیر رسانه ها بر فرهنگ تصریح کرد: رسانه ها بیشترین تاثیر را در فرهنگ دارند و مسئولان و شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید از آن غافل شوند بلکه با هجمه رسانه ای کشورها را تسخیر کنند.


رسانه ها می توانند هویت یک جامعه را تغییر دهند

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه رسانه ها می توانند منشأ هویت جامعه باشند یا هویت جامعه را تغییر دهند، افزود: غربی ها با کمک رسانه ها گفتمان جهانی شدن دارند و در این بحث می توان عفاف و حجاب را پدیده ای دانست عقب ماندگی از طریق رسانه ها می تواند به عنوان یک مانع دیده شود، اما با این رسانه می توان حجاب را عامل نجات یک جامعه معرفی کرد.

به گفته وی، ما در معرفی معارف اسلامی و عفاف و حجاب اشتباهات زیادی کرده ایم، اما موفقیت هایی داشته ایم.

امام جمعه بیرجند کم کاری ساخت فیلم و سریال با موضوع حجاب را بیان کرد و ادامه داد: حجاب نیاز به تخیل و فیلمنامه نویس ندارد بلکه کافی است به کلانتری ها و دستگاه قضایی و میلیون ها نفر مراجعه شود. مواردی که ریشه در حجاب و بدحجابی دارد، به تصویر بکشید

حجت الاسلام عبادی به انواع آسیب های اجتماعی و از هم پاشیدگی خانواده ها به دلیل حاکم شدن بی حجابی و عفاف و بی احترامی به محرم و نامحرم در جامعه اشاره کرد و گفت: این در حالی است که از ضعف هایی در زمینه واسطه گری فلسفه وجودی رنج می بریم. حجاب و عفاف در کشور که حتی در برخی از کشورهای غربی ازدواج با یک ایرانی ارزشمند تلقی می شود زیرا معتقدند زن ایرانی دارای شرافت و آبرو است.


ایران بهشتی برای حفظ کرامت زنان است

وی بر لزوم تولید فیلم و مستند در حوزه رسانه و پخش با موضوع جایگاه زن در اسلام و ایران، حجاب و عفاف تاکید کرد و تصریح کرد: از نگاه زنان در برخی کشورهای غربی، ایران بهشتی برای زنان است. حفظ کرامت زنان، زیرا زنان در کشورهای غربی ملزم به کار بیرون از خانه هستند، اما انحراف رسانه ای وجود دارد و باید فریاد زن، زندگی، آزادی داد نه کسانی که علیه زنان مرتکب جنایت شده اند.

امام جماعت موقت بیرجند به مستندسازان ایرانی پیشنهاد داد که با زنان غربی در مورد اینکه چرا می خواهند با ایرانی ها ازدواج کنند مصاحبه کنند. اما کار به جایی رسیده است که آمریکایی که در یک روز نزدیک به 100 هزار زن را در هیروشیما و ناسازاکی سوزاند، از زن، زندگی، آزادی می خواند و جای تعجب است که عده ای در کشور این چیزها را باور کنند!


متأسفانه عرصه رسانه را از دست دادیم

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: جز با قدرت رسانه نمی توان مردم را به این دروغ های بزرگ باور کرد و از آزادی حرف زد. متاسفانه ما رسانه ها را از دست داده ایم و به همین دلیل است که جوانان ما دروغ های رسانه های غربی را باور می کنند و به عشق آزادی برای آزادی مبارزه می کنند.

وی به جنایات آمریکا در افغانستان و بمباران و تخریب مجالس عروسی در این کشور اشاره کرد و گفت: همه هجمه های رسانه ای دشمن و تلاش بیش از ده ها سرویس جاسوسی غرب برای ایجاد هرج و مرج در ایران به همین دلیل است. .. که رهبر معظم انقلاب در مسیر درست قرار دارند.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: دشمن می داند که تحریم ها تقریبا بی اثر است و رونق اقتصادی ایران در راه است، بنابراین سران آمریکا، اسرائیل و آل سعود سنگسار خواهند شد و سلاحی برای جنگ با ما ندارند. .


اسلام دین «زن، زندگی و آزادی» است.

حجت الاسلام عبادی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر و نشر اکاذیب از سوی رسانه های دشمن خاطرنشان کرد: البته برخی ناکارآمدی ها در این تاکتیک های رسانه ای دشمن بی تاثیر نبوده است، بنابراین باید بیش از این توجه شود. در گذشته

وی در پایان با تاکید بر اینکه اسلام دین زن، زندگی و آزادی است، گفت: اسلام به دخترانی که زنده به گور شده اند زندگی بخشید و برای ما نمونه هایی مانند حضرت فاطمه زهرا و خدیجه کبری (سلام الله علیها) که اوج عطا کرد را دارند به ما داد. پس دشمنان می خواهند این الگوها را از ما بگیرند و فاحشه های غربی را نماد آزادی معرفی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید