حمله روزنامه محافظه کار به پزشکان: تخصص شما بارج است یا پوشک؟

حمله روزنامه محافظه کار به پزشکان: تخصص شما بارج است یا پوشک؟

روز جدید : طراحی و فرار از مسئولیت امروز در میان اصلاح طلبان امری عادی شده است. این گروه که در چهار دهه گذشته همواره حضور پر رنگی در دستگاه‌های مختلف اجرایی و مقننه داشته‌اند، سعی کرده‌اند تا هر زمان که مشکلی در جامعه پیش می‌آید، نقش اپوزیسیون حاکم را در پشت اظهارنظرهای مبتذل ایفا کنند، بدون اینکه در بروز آن نقشی داشته باشند. پذیرش مشکلات جامعه؛ گویی از دنیاهای دیگر به این جامعه آمده اند و هیچ نقشی در ایجاد وضعیت کنونی کشور نداشته اند.

دکتر مسعود پزشکیان از جمله افرادی است که در طول چهار دهه گذشته همواره سمت های مهم رهبری از جمله وزارت بهداشت دولت اصلاحات و نیز وظایف مختلف مجلس را بر عهده داشته است، اما امروز در پاسخ به سوال دختران ایرانی علاقه مند ایران، دختران ایرانی گفتند: مشکل جوانان ما ازدواج نیست، مشکل بیکاری، فقر، نبود مسکن مناسب و عدم اطمینان نسبت به آینده است. وقتی نمی توانید خانه ای اجاره کنید و برای بچه هایتان چهار پوشک بخرید، چطور می خواهید بچه دار شوید؟… اینها سوالات حل نشده ای است که جوابی برای آن نداریم. سپس ما اینجا تشویق می کنیم که اگر این اتفاق بیفتد، ما چیزی می دهیم. این راه حلی برای مشکل ما نیست. وی افزود: وضعیت فعلی نتیجه سیاست های فرهنگی است.

نظر پزشکان در خصوص سیاست های فرهنگی که به گفته وی عامل مشکلات کنونی ازدواج است، در حالی که همواره بر عدم اظهار نظر در مورد مسائل غیر تخصصی تاکید داشته است. با این حال وی در مجلس نهم در کمیسیون برجام حضور داشت و به آن رای داده بود، اما بعداً در پاسخ به سوال برجام گفت که به دلیل تخصصی بودن برجام، موارد را درک نمی کنم! بعدها پزشکان گفتند که اقدامات غیرحرفه ای ما کشور را به این وضعیت عجیب سوق داده است. به طوری که هیچکس نمی خواهد به اشتباه و مشارکت غیرحرفه ای خود در این گونه امور اعتراف کند.

حال با منطق خود آقای پزشکیان این سوال از ایشان پیش می آید که ایشان بر اساس کدام تخصص وارد عرصه ازدواج و مسائل و مشکلات مربوط به آن شده اند؟ البته او می تواند بگوید در جایگاه نماینده ملت چنین اظهارنظری کرده است که در این صورت فقط باید خواستار طرح موضوعی شود که مشکلی را حل نمی کند. راه حل او برای مشکل جوانان و ازدواج آنها چیست؟ و سوال مدعیان اصلاحات این است که آیا مشکلات کنونی ازدواج یک شبه ایجاد می شود؟ اگر نه – چیست – نقش اصلاح طلبان در ایجاد این مشکلات چیست؟ اینکه یک روز به بهانه بچه دار شدن با یک زن ازدواج می کنید، یک روز غیررسمی با یک مرد سفید پوست ازدواج می کنید و روز دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی جوانان را از ازدواج منع می کنید، ریشه چیست؟ ?

دیدگاهتان را بنویسید