حمله طوفانی پیشکسوت استقلال به ساپینتو

حمله طوفانی پیشکسوت استقلال به ساپینتو

حسن روشن در خصوص اینکه استقلال نیم فصل دوم را مانند نیم فصل اول با باخت مقابل سپاهان آغاز کرد، گفت: در دیدارهای اول گفتم این مربی در سطح استقلال نیست و حالا ثابت کرده است. حالا آن موقع نتیجه می گرفتند و در زمین بودند، برای همین بعضی ها باور نمی کردند، اما این مربی برای این تیم خیلی کوچک است.

اخراج یزدانی بدترین اتفاق بود
وی با اشاره به شرایط استقلال مقابل سپاهان گفت: بازی به دل نمی آید. بیننده باید جذب شود. این بازی ها مردم را خاموش می کند. نمی دانم چرا یاماگا را برمی گرداند؟ هر وقت جلو می‌رود، گل می‌زند، تیم حریف را ناراحت می‌کند و می‌تواند یک برتری ایجاد کند. حالا کایدی با عقب نشینی اش صفر شده است. الان استقلال مثل یک ارکستر سمفونیک است که همه خوب می نوازند اما با هم نه. هیچ هماهنگی ندارند.

مهاجم سال های استقلال درباره اینکه ساپینتو سیاوش یزدانی را به باشگاه داده است، گفت: این بدترین و احمقانه ترین کار است. مربی ای که بعد از دادن پنالتی بازیکنی را به باشگاه رها کند. البته باید دید دلیلش فقط پنالتی است یا اصولی. این حرف ها در مورد بازیکنی که بازوبند بسته و مسئولیت پذیر است صدق نمی کند. نباید گفت عمدا کاری کرده است. در کل مربی مشکلاتی دارد.

استدلال فنی سرمربی اشتباه است
وی افزود: در فوتبال امروز به مدافعان می گویند بیرون از محوطه جریمه بازی کنند. در تیم استقلال دستور مدافع یا دروازه بان این نیست که هرچه سریعتر محوطه جریمه را ترک کنند تا در صورت خطا، مجازات یا اخراج نشود. برخلاف مهاجمی که به او گفته می شود هر چه زودتر وارد محوطه جریمه شود. در بازی ایران و ولز، مهدی طارمی دروازه بان حریف به بیرون از خط 18 قدم رفت تا از پنالتی جلوگیری کند. تفکر فنی ساپینتو بسیار ناقص است.

روشن تصریح کرد: زمانی که تیم مقابل یمگا بازی کرد و پیروز شد، کایدی هم خوب کار کرد. یاماگا حالا به دفاع راست رفت و به این ترتیب دو بازیکن صفر شدند. اگرچه خود سایپنتو فهمید که یاماگا باید در قسمت تهاجمی بازی کند، اما او را به دفاع راست منتقل کرد. فورواردهای این تیم با یکدیگر هماهنگ نیستند و هر کدام یک ساز می نوازند. کنار گذاشتن یزدانی هم تصمیم اشتباهی است. اگر نوار به او نمی دادند می توانست این پرونده را بگیرد.

ساپینتو پس از 16 هفته هنوز تیمش را ملاقات نکرده است

وی در خصوص اینکه یزدانی روز گذشته در تمرین حاضر شد اما امروز در اختیار باشگاه قرار گرفت، گفت: عده ای شیطنت کردند و گفتند سیاوش را اذیت کردند و او عمدا این کار را کرد. چنین اتفاقی برای بازیکن خوبی مثل یزدانی هرگز نمی افتد. او برای این تیم زحمت زیادی می کشد، قبل از رفتن به سربازی یکی از بهترین بازیکنان تیم بود، چطور می شود؟ افکار ساپینتو مال خودش نیست. یا دروغگو است یا دنبال بهانه می گردد. هیچ بهانه ای وجود ندارد. وقتی تیم می بازد، سرمربی مقصر است. او باید منطقی به آینده تیم فکر کند. او بعد از 16 بازی هنوز تیم را نمی شناسد، می توانید در هر بازی او را در حال حرکت بازیکنان ببینید.

با این شرایط فکر نمی کنم استقلال پنجم شود

پیشکسوت استقلال با اشاره به وضعیت علیرضا رضایی گفت: او برای چنین بازی آماده نبود. او باید در طول فصل بیشتر با رضایی بازی می کرد. ساپینتو نیازی به ترس ندارد. رضایی هم مقابل سپاهان واکنش های خوبی داشت. او دروازه بان خوبی است اما از نظر روحی آماده نبود. این هم یکی از اشتباهاتی است که او در جمع آوری تیم مرتکب شد. در این شرایط فکر نمی کنم استقلال چهارم یا پنجم شود.

روشن با بیان اینکه همه این مشکلات به دلیل نبود کمیته فنی قوی در باشگاه استقلال است، گفت: اگر در فوتبال ما کمیته فنی وجود داشته باشد از سرمربی ضعیفتر است. کمیته فنی را قبول ندارم اما کمیته فنی می گوید ما بهترین مربی دنیا را داریم. اگر 4 نفر مثل علی پروین بودند که در تیم ملی بازی کرده اند و به آنها تکیه می کنند، خود مربی سعی می کند از آنها استفاده کند. الان کمیته فنی استقلال کیست؟ چه کسی ساپینتو را مسئول می داند؟ من نمی دانم آنها چگونه چیزی را انتخاب می کنند که برای باشگاه و بازیکن خوب نیست. کمیته فنی باید اختلافات بین بازیکنان و مربی را حل کند.

فدراسیون می گوید تاج می خواهد یکی بیاید

وی افزود: اکنون که یزدانی در اختیار باشگاه است چه کسی می خواهد برای او تصمیم بگیرد؟ می گوییم حق با مربی است، کی می خواهد تصمیم بگیرد یزدانی چه کار کند؟ البته تصمیم با مدیر اجرایی است اما این رسم در باشگاه نیست. مثل این است که فدراسیون فوتبال بگوید تاج می خواهد هرکسی بیاید. پس کمیسیون چیست؟ هر اتفاقی در باشگاه یا فدراسیون بیفتد، کمیته مربوطه باید تصمیم بگیرد و نتیجه را به مدیرعامل یا رئیس فدراسیون اعلام کند.

روشن درباره نگرانی ها در مورد بازی این هفته مقابل ملوان در ورزشگاه آزادی گفت: بنابراین تیم هایی که تغییرات کمتری دارند فوتبال بهتری ارائه می دهند. حالا اگر طاقت نیاوردند، بحث دیگری است. استقلال به خاطر نام بزرگش چند بازی را برد اما سایر تیم ها بهتر بازی کردند. استقلال در هر بازی حداقل یکی دو تغییر ایجاد می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید