حمله فرهاد مجیدی به کارنامه جذاب استراماچونی

211392 189 خبر خاکستری

آبی پوشان تهرانی لیدر امروز بدون باخت در این فصل در مشهد به مصاف نساجی می روند که بیستمین دیدار این تیم در لیگ بیست و یکم است. استقلالی ها در حالی خود را برای این دیدار آماده می کنند که 6 بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و پیروزی در این دیدار می تواند رکورد جدیدی را برای آنها و سرمربی خود رقم بزند.

پنج هفته بدون برد

استراماچونی پیش از این با 6 پیروزی رکورددار بیشترین بردهای متوالی استقلال در لیگ برتر بود که این اتفاق در فصل 99-98 برای این تیم رخ داد. آبی ها در لیگ نوزدهم تا اینکه در 4 هفته ابتدایی نتایج خوبی کسب کردند و با شکست یک بر صفر مقابل ماشین سازی، دو تساوی با نتایج مشابه، یک بر یک مقابل فولاد و نفت مسجد سلیمان و یک شکست یک بر صفر. در دربی تنها 2 امتیاز به دست آوردند و در هفته پنجم نتیجه ای بهتر از تساوی 2 بر 2 مقابل ذوب آهن کسب نکردند و از هفته ششم موتور این تیم روشن شد و سری بردهای خود را آغاز کردند.

آغاز 6 پیروزی

آبی ها با هدایت استراماچونی برای اولین بار در 12 مهر 1377 با گل های میلیچ و گائدی مقابل گل بنم برزای 2-1 گهر را شکست دادند. یک هفته بعد در 19 مهر 1377 در دیداری خارج از خانه سایپا عارف گلمی، محمد دانشگر، وریا گفوری و سجاد اعگی را با چهار گل شکست دادند.

استقلال سپس با گل‌های محسن کریمی و مهدی قائدی، جم پارس جنوبی را ۲ بر صفر شکست داد. و در دیدار هفته نهم که 10 آبان ماه برگزار شد تراکتورسازی را در تبریز با نتیجه 4 بر 2 شکست دادند که شیخ دیابات هت تریک کرد و محسن کریمی نیز یک بار موفق به گلزنی شد.

آبی های تهرانی با هدایت استراماچونی در هفته دهم مقابل صنعت نفت به یکی از بهترین نتایج خود دست یافتند و این تیم را با 5 گل دانشگر، گائدی، دیابه، گفوری و میلیچ شکست دادند تا به پنجمین برد متوالی خود و در نهایت در یازدهم برسند. هفته صنعت نساجی با گل های محسن کریمی و مهدی گائدی با نتیجه 2 بر یک به رکورد 6 پیروزی متوالی در لیگ برتر دست یافت.

استقلال اگر در دقیقه 96 امید نورافکن بازیکن سابقش برای سپاهان گل نمی زد، می توانست هفتمین پیروزی متوالی خود را در اصفهان مقابل سپاهان جشن بگیرد.

در حالی که مدافع میانی سپاهان ولسانی در دقیقه 12 برای اولین بار دروازه را باز کرد، مهدی قائدی در دقیقه 57 و شیخ دیابته در دقیقه 79 گلزنی کردند تا استقلالی ها راه را برای هفتمین پیروزی متوالی هموار کنند. اما امید نورافکن در دقیقه 96 برای سپاهان گلزنی کرد تا نه تنها تیمش را از شکست خانگی نجات دهد، بلکه بردهای تیم سابقش را نیز بشکند.

حالا با گذشت بیش از دو سال از این روزهای طلایی استقلال، او و فرهاد مجیدی بار دیگر به رکورد 6 پیروزی متوالی در لیگ برتر دست یافته اند که نتایج آن برابر مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان، هواداران، ذوب آهن، تراکتور و فجر است. سپاسی در هفته چهاردهم تا نوزدهم به دست آمد و اگر امروز بتواند نساجی را شکست دهد، فرهاد مجیدی با عبور از استراماکونی به تنهایی رکورددار بیشترین پیروزی در تمام ادوار لیگ برتر خواهد بود.

پیش از این منصور پورحیدری و ناصر حجازی با سرمربیگری استقلال به شش پیروزی متوالی در لیگ قدس دست یافته بودند. مجیدی امروز نیز همین رکورد را به نام خود ثبت کرد.

رکورد بیشترین برد متوالی استقلال با 7 پیروزی متوالی متعلق به ژدراکو رایکوف سرمربی فقید یوگسلاوی است که در سال 1953 و دومین دوره جام تخت جمشید موفق به کسب 7 برد متوالی با آبی ها شد و مجیدی می تواند در صورت پیروزی در دیدار امروز مقابل تکستیل، با رکورد ریکوف برابری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید