حمله مهاجم سابق پرسپولیس به شاگردان یحیی

حمله مهاجم سابق پرسپولیس به شاگردان یحیی

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی 5 دوره اخیر لیگ برتر در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ با شکست 2-1 مقابل سپاهان از قهرمانی خداحافظی کرد.

جمشید شاه محمدی مهاجم سال های اخیر تیم ملی و پرسپولیس در این باره گفت: واقعا نمی دانم چرا پرسپولیس اینقدر بی انگیزه و ضعیف مقابل سپاهان بازی کرد. وقتی تیم به سپاهان 2 گل زد آنقدر ناراحت و ناراحت بودم که تلویزیون را خاموش کردم.

وی ادامه داد: این بازیکنان نمی دانند چه تیم محبوبی بر تن دارند. اینجا پرسپولیس است و حتی اگر 10 بار هم آن را برده باشید، باز هم هواداران قهرمانی یازدهم را می خواهند و این ویژگی تیم های بزرگ است. بازیکنی که نمی تواند این فشار را تحمل کند یا روحیه لطیف و شکننده ای دارد، اصلا نباید دنبال پیراهن پرسپولیس باشد. این پیراهن مسئول است اما عکس او را در دیدار با سپاهان دیدیم.

مهاجم سابق پرسپولیس با اشاره به ضعف فنی برخی از بازیکنان فعلی این تیم، یادآور شد: به نظر من حداقل 10 بازیکن باید پرسپولیس را ترک کنند چرا که برای این تیم کافی نیست. پرسپولیس یک بار علی پروینس، ناصر محمدنیس، محتبی محرمیس، فرشاد پیوشاس، مرتضی کرمانی مقدم، علی دایز، مهدی مهدوی کیاس و علی کریمی را دیده بود. این بچه ها قبل از پیوستن به پرسپولیس باید تاریخچه این باشگاه را مطالعه کنند. وقتی بازی با سپاهان را دیدم ناامید شدم.

شاهمحمدی همچنین از عملکرد مهدی ترابی انتقاد کرد و گفت: مهدی ترابی در یک ضربه ایستگاهی پاس گل داد اما بسیار انتقادی و خودخواهانه بازی کرد. او بازیکن تاثیرگذاری است اما در دیدار مقابل سپاهان به نظر می رسید در پارک محل آنها بازی می کند. فوتبال فقط گرفتن توپ و دریبل زدن نیست. شما باید بتوانید از حداقل موقعیت حداکثر استفاده را ببرید. ترابی باید بداند که ناصر محمدهانی و علی کریمی که 10 برابر او تجهیزات داشتند در همین پرسپولیس بازی می کردند اما این تکنیک در خدمت این تیم بود. بازی نمایشی پایان لیگ برای پرسپولیس سمی بود که متاسفانه از این بازیکن تکنیکی دیدیم.

وی همچنین افزود: البته غیبت وحید امیری نیز به دلیل مصدومیت های اضافی است. اگر این ملی پوش باتجربه را در اختیار داشتیم شاید اینطور از سپاهان غافلگیر نمی شدیم. وحید امیری با آمادگی بالا و به عنوان ستاره راهی تیم ملی شد اما متاسفانه با مصدومیت از ناحیه کمر بازگشت. وحید امیری را در چند دیدار بسیار حساس این فصل در اختیار نداشتیم و از این ناحیه هم آسیب دیدیم.

جمشید شاه محمدی که در هفته های اخیر به انتقاد از سبک بازی شیرزد تمیرف پرداخته بود، بار دیگر به این بازیکن اشاره کرد و گفت: نمی فهمم چرا این بازیکن فیکس بازی می کند؟ اگر فقط بدوند، می توانند یک دونده را به حالت نیمه استقامتی یا ماراتن برای دویدن بیاورند. اولین وظیفه مهاجم گلزنی است. مهاجمی که گل نمی زند ارزشش را ندارد! در کدام تیم مهاجمی را دیده اید که فقط برای دویدن فیکس شده باشد؟ در تیمی مثل پرسپولیس این مهاجم از ابتدای لیگ به دنبال آقای گلی بود. در این تیم موقعیت های گل زیادی پیدا می کنید که اگر باهوش باشید می توانید آقای گل شوید اما این شیرزد تامیروف بیشتر به درد دو و میدانی می خورد تا فوتبال!

شاه محمدی همچنین از عملکرد حامد لک انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: در سال های گذشته اگر قهرمان شدیم به خاطر دروازه بانی مثل علیرضا بیرانوند بود. او دروازه بان ملی پوشی بود که به پرسپولیس آمد و به دنبال رسیدن به پیراهن تیم ملی پرسپولیس نبود. من نمی دانم چرا حامد لاک این اشتباهات را انجام می دهد. دروازه بان تیم جوانان اجازه گل دوم حامد لاک از سپاهان را نمی دهد. تمرکز کافی نیست و این مربوط به بازی با سپاهان نیست. این دروازه بان از ابتدای فصل از حالت عادی دور بود و نسبت به سال گذشته افت محسوسی داشت. تیمی که می خواهد قهرمان شود باید هدف مطمئنی داشته باشد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص عملکرد رضا درویش افزود: مقایسه عملکرد رضا درویش و مصطفی ایرلو تفاوت قهرمانی را نشان داد. استقلال قهرمان شد چون سرمربی باتجربه تری داشت. نه اینکه مدیرش بیاید و دوست استقلالی اش را چند هفته مانده به پایان لیگ و در این شرایط حساس نایب رئیس باشگاه بزرگ پرسپولیس کند. متاسفانه رضا درویش نتوانست مدیری موفق در پرسپولیس باشد.

شاه محمدی در پایان به رفتن یا ادامه همکاری یحیی گل محمدی در پرسپولیس اشاره و خاطرنشان کرد: دوست دارم یحیی گل محمدی بماند و در پرسپولیس به کارش ادامه دهد اما به شرطی که هر روز عصبانی نشود. این استعفاهای بی دلیل یا احساسی یحیی گل محمدی باعث شده تا این فصل تیم را به حاشیه براند و او این را به خوبی می داند.

دیدگاهتان را بنویسید