حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق


ساعت: 01:44
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842717

برخی منابع از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق خبر می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برخی منابع عراقی از جمله صبرنیوز در اخبار فوری از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در پایگاه عین الاسد خبر دادند.

به گفته منابع عراقی، گزارش های اولیه حاکی از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد است.

در همین راستا برخی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که این حمله موشکی با 6 موشک 122 میلی متری C انجام شده است.

در حملات مشابه گذشته، گروه های عراقی ناراضی از حضور نظامی آمریکا و اشغال عراق به برخی از نیروهای آمریکایی روی آوردند و کمتر از یک ساعت پس از حمله، گروهی عراقی به نام جبهه مقاومت بین المللی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی وی مسئولیت حمله اشغالگران آمریکایی به عین الاسد را بر عهده گرفت و گفت که شش موشک سی به اهداف خود اصابت کرده است.

یک روز پیش از این، یک منبع امنیتی عراقی گفت کاروانی از تجهیزات لجستیکی نظامی آمریکا که حامل تجهیزات نظامی و مواد غذایی بود وارد پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار شده است. این منبع امنیتی تاکید کرد: همزمان با ورود کاروان لجستیکی به پایگاه عین الاسد، بالگردهای نظامی آمریکا در حال پرواز بودند. وی افزود: ارتش آمریکا معمولا تسلیحات مورد نیاز خود را از طریق زمینی تامین می کند و نیروها را از طریق هوایی به پایگاه عین الاسد منتقل می کند.

انتقال تسلیحات و نیروها به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار، جایی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، در هفته های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید