حمله هکرها به سیستم سوخت با کمک عوامل نفوذی داخلی انجام شد

حمله هکرها به سیستم سوخت با کمک عوامل نفوذی داخلی انجام شد

روهر نه وزیر نفت تاکید کرد: حمله هکری به سامانه سوخت رسانی با کمک عوامل نفوذی داخلی انجام شد.

جواد اوجی درباره حمله هکرها به سامانه سوخت گفت: صنعت نفت ایران یکی از اهداف اصلی دشمن برای آسیب رساندن به مردم و کشور است. من بارها به همکارانم تاکید کرده ام که صنعت نفت در حال حاضر در خط مقدم جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: دشمن جایگاه صنعت نفت ایران را در تامین انرژی کشور می داند و قصد دارد با برهم زدن این صنعت آسایش و آسایش مردم را از بین ببرد و باعث نارضایتی شود.

وزیر نفت با بیان اینکه نقش این صنعت در صادرات نفت و تامین درآمدهای ارزی کشور نیز مشخص است، گفت: دشمن با تسلیم شدن و محدود کردن این نقطه سعی در به چالش کشیدن دولت دارد. به همین دلیل، دشمن علاوه بر تحریم صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده های نفتی ایران، قصد داشت با نفوذهای داخلی و خارجی، سیستم سوخت کشور را مختل کند. بدین ترتیب روز سه شنبه 4 آبان ماه تمامی پمپ بنزین های کشور با حمله سایبری دشمن دچار اختلال شد.

اوجی در پاسخ به این سوال که پس همکاری نفوذی های داخلی در صورت هک شدن سیستم سوخت را تایید می کنید؟ او گفت بله؛ هم تأثیرات داخلی و هم عوامل خارجی را شامل می شود. چون فقط یک حمله نبود و دو سه بار به شکل های مختلف مورد حمله قرار گرفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید