حمله پیشکسوتان استقلال به گزینه های قرارداد بازیکن

حمله پیشکسوتان استقلال به گزینه های قرارداد بازیکن

علیرضا اکبرپور بازیکن سابق استقلال و سرمربی فوتبال کشورمان درباره برخی از گزینه های قرارداد سیاوش یزدانی مدافع دوشاخه استقلال گفت. و همه ما آنها را می شناسیم، اما اگر بازیکنی در فهرست 18 باشد، 2 میلیارد اضافی دریافت می کند.

وی افزود: اگر باشگاه بازیکنی جذب می کند، قطعا باید تلاش کند تا در لیست 18 نفره حضور داشته باشد و برای تیم بازی کند.» چنین گزینه هایی نه تنها عجیب، بلکه سرگرم کننده نیز هستند.

بازیکن آذری سابق استقلال گفت: زمانی که برای اولین بار به استقلال آمدم مدتی را در اتاقی در باشگاه زندگی کردم. حمید بابایی، جواد شکری و یکی دو نفر دیگر در یک اتاق زندگی می کردند. بعد از مدتی باشگاه به ما گفت که برویم خانه اجاره کنیم. تعجب می کنم که برای بازیکنی که سقف قرارداد را می گیرد 3 میلیارد حق مسکن در نظر گرفته می شود.

وی افزود: مدتی است بازیکنی را از خارج از کشور جذب می کنیم که دستمزدش آنقدر کم است که باشگاه با او دوست می شود و می گوید برایش خانه می خریم. اما زمانی که یک قرارداد سقف قرارداد بازیکن را برآورده می کند، گزینه حقوق مسکن چیست؟

پیشکسوت استقلال درباره گزینه رضایت مجری از بازیکن نیز توضیح داد: معمولا این گزینه در قرارداد وجود دارد که در صورت عدم رضایت باشگاه از بازیکن، از مبلغ قرارداد کسر می شود. این برای مواردی مانند دریافت بیش از حد کارت زرد، تخلفات انضباطی، مصاحبه علیه باشگاه و مواردی از این دست است تا بازیکن تحت کنترل باشگاه باشد. رضایت اجرایی یک بازیکن دیگر چیست!

وی خاطرنشان کرد: اگر بازیکنی از لیگ 2 یا لیگ یک به یک تیم لیگ برتری بپیوندد و قراردادش تفاوت قابل توجهی با سایر بازیکنان داشته باشد، ممکن است او را تشویق کنند که اگر خوب هستید یا می توانید خود را در تیم تثبیت کنید. ، در پایان فصل مبلغی را به قرارداد اصلی دریافت خواهید کرد. اضافه می کنیم، اما وقتی بازیکنی در سطح لیگ برتر به لیست اضافه می شود یا قراردادش تمدید می شود، دیگر گزینه جلب رضایت باشگاه معنا ندارد.

اکبرپور اضافه کرد: فکر می کنم اگر به همین منوال ادامه دهیم گزینه خواب به موقع، غذا خوردن به موقع و حضور در تمرین به نوعی اضافه می شود تا قرارداد بازیکن افزایش یابد. البته زمانی که نظارتی وجود نداشته باشد و احتمالاً کارمندان به آن علاقه داشته باشند، قطعا چنین شرایطی پیش خواهد آمد.

اکبرپور تاکید کرد: معتقدم این نوع عقد از نوع تقلب شرعی است. برای اینکه بازیکن بیشتر از حد تعیین شده پول بگیرد، می تواند سراغ هر گزینه ای برود. چرا باید برای بازیکنی که به سقف قرارداد رسیده است چنین شرایطی در نظر گرفته شود؟

اکبرپور با اشاره به مدافعان بزرگ گذشته استقلال تصریح کرد: جایی شنیدم سیاوش یزدانی می گفت من در زمان محمود فخری عمدا بازی نکردم و اگر درست باشد باید بگویم او فکر می کرد به محمود فهری آسیب رسانده یا به او خیانت کرده است. در حالی که او با این اقدام تمام استقلال را زیر پا گذاشت. فقط این را بگویم، اگر این بازیکنان در دوران بازیکنانی مثل سهراب بختیاری زاده، پیروز قربانی، رضا حسن زاده، جواد زرینچه و امثالهم بازی می کردند، حتی از یک کیلومتری هم نمی توانستند به این تیم نزدیک شوند. دور از باشگاه، اما ضرب المثلی قدیمی می گوید که یک چشم در شهر نابینایان است. پادشاه است

دیدگاهتان را بنویسید