حمله کاپیتان سابق پرسپولیس به کی راش

حمله کاپیتان سابق پرسپولیس به کی راش

کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است سرمربی تیم ملی ایران نه تنها بابت نتایج تیمش در جام جهانی عذرخواهی نکرد، بلکه جایگاه یک برنده را هم گرفت! رضا نورمحمدی گفت: همه دنیا رفتار سرمربی تیم ملی ژاپن را دیدند که نمونه کاملی بود. هاجیمه موریاسو در پایان بازی مرحله یک هشتم نهایی و شکست مقابل کرواسی در ضربات پنالتی در حالی که در بهترین فرم بود از هواداران ژاپنی عذرخواهی کرد.

وی ادامه داد: ژاپنی ها به عنوان تیم اول از گروه مرگ مسابقات در حالی صعود کردند که دو غول تاریخ فوتبال جهان و جام جهانی زیر آنها قرار داشتند. یکی اسپانیا که یکی از شانس های واضح قهرمانی بود و دیگری آلمان که یکی از پرافتخارترین تیم های دوران جام جهانی است. ژاپن پنجشنبه شب در آخرین بازی خود در استادیوم خلیفه اسپانیا را شکست داد و برای اولین بار با شش امتیاز به عنوان صدرنشین، برای چهارمین بار و برای اولین بار در دو دوره متوالی به دور دوم صعود کرد. این تیم در راه رسیدن به این هدف، فوتبال آلمان را شکست داد که در تاریخ جام جهانی تنها یک بار نتوانسته از گروه خود خارج شود.

کاپیتان سابق پرسپولیس اضافه کرد: با این نتایج وقتی تیم ملی ژاپن در ضربات پنالتی مغلوب کرواسی شد، سرمربی سامورایی ها به سمت هواداران تیمش رفت و تعظیم کرد و عذرخواهی کرد. به نظر من کارلوس کی روش باید بابت بدترین شکست تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی مقابل انگلیس و 6 گل خورده از هواداران فوتبال ایران عذرخواهی می کرد. او باید بابت بهترین شانس ایران برای صعود به مرحله حذفی و شکست مقابل جوانترین تیم آمریکا عذرخواهی می کرد، اما این کار را نکرد. چندی پیش دستیار کی روش در صفحه شخصی خود متنی درباره نتایج تیم ملی منتشر کرد و به آن افتخار کرد. آیا این اقدامات را می توان با رفتار سرمربی تیم ملی ژاپن مقایسه کرد؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کی روش و دستیارانش به جای هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بودند و چنین نتایجی کسب می کردند، چه کار می کردند؟ در بین تیم های آسیایی بدترین نتایج را داریم و این غیرقابل انکار است. همه ما شاهد صعود کره جنوبی، ژاپن و استرالیا به مرحله یک چهارم نهایی بودیم و عربستان سعودی آرژانتین لیونل مسی را شکست داد. چه کردیم ما ولز، ضعیف ترین تیم اروپا را شکست دادیم و بسیار خوشحال بودیم.

نورمحمدی افزود: برای حرکت رو به جلو باید واقع بین باشیم. امروز از تیم های آسیایی یاد شده سبقت گرفته ایم که در صورت تاخیر از امارات، عراق، قطر و … تیم ملی کشورمان را پشت سر می گذارند. نمی دانم برنامه سرمربی برای ادامه کار تیم ملی ایران چیست، اما شنیده ام که اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال تصمیم جدی برای آینده تیم ملی خواهند گرفت. لذا امیدواریم دوستان تصمیم درست و اساسی بگیرند. تصمیمی که به فوتبال ایران کمک می کند و تیم ملی ما را جلو می برد. این چیزی است که هواداران فوتبال و هواداران تیم ملی از مسئولان انتظار دارند. برای انتخاب درست.

وی با اشاره به اینکه جام ملت های آسیا در راه است، یادآور شد: باید به فکر جام ملت های آسیا و مهمتر از آن جام جهانی 4 سال بعد باشیم. تیم ملی نیاز به تجدید قوا دارد، اما کارلوس کی روش در جام جهانی نشان داد که چندان به این موضوع اهمیت نمی دهد. او همه شاگردانش را به این مسابقات برد، برخی از آنها در حد حضور در دنیا نبودند. اگر بماند باز هم چنین رویه ای را در پیش می گیرد و احتمالا جوانان ایران برای جام جهانی بعدی حذف خواهند شد. به هر حال به نظر می رسد تیم ملی ایران به مربی با انگیزه و جوان تری نیاز دارد.

بالاخره رضا نورمحمدی درباره شرایط پرسپولیس در آستانه دربی گفت: پرسپولیس تیم باتجربه تری نسبت به استقلال است. یحیی گل محمدی هم مربی باتجربه ای است و امیدوارم این تعلیق طولانی لیگ تاثیر منفی روی پرسپولیس و حتی این بازی بزرگ نداشته باشد. پرسپولیس می تواند دربی را برد و همه ما در پرسپولیس دوست داریم این اتفاق بیفتد. البته باید اشاره کنم که کار به این راحتی نیست و دربی همیشه سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید