حمله گرگ به دو زن و مرد همدانی در این شهر/ ظهر و عصر امروز

حمله گرگ به دو زن و مرد همدانی در این شهر/ ظهر و عصر امروز

حمله گرگ وحشی قلاده دار باعث مجروح شدن سه شهروند همدانی و اعزام آنها به بیمارستان شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امروز سه مورد گرگ گزیدگی در شهرستان همدان گزارش شد.

دکتر محمدرضا شکوهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر امروز گرگ در کوچه درفشی واقع در خیابان مهدیه به مردی 37 ساله حمله کرد. مچ پای راست و زانوی پای چپ بلافاصله به بیمارستان بعات منتقل شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین عصر امروز گرگ به یک زن در شهر مدرس در خیابان عدالت حمله کرد. این زن 65 ساله با سوختگی گاز از ناحیه دست راستش در بیمارستان بستری شد.

وی افزود: همزمان گرگ دست و پای راست زن 40 ساله ای را در کوچه آبیاران بلوار بااس مجروح کرد. آن فرد نیز به بیمارستان باس منتقل شد.

وی با بیان اینکه مردم نیز به دلیل حمله گرگ و جراحات شخصی به بیمارستان مراجعه کرده اند، تاکید کرد: در صورت حیوان گزیدگی برای جلوگیری از شروع بیماری باید سریعا برای انجام آزمایشات لازم به مرکز بهداشت مراجعه کرد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: حمله گرگ ها در این فصل از سال امری عادی است و اخیراً یک گرگ گرسنه به پنج نفر از اهالی روستای میحمله علیا در دهستان صالح حمله کرد. آباد شهرستان بهار دو نفر از آنان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

مهدی صفی هانی افزود: همزمان تیم های یگان حفاظت محیط زیست چندین قلاده شغال را در مناطق مسکونی همدان مشاهده کردند. گرگ در چند موقعیت به جوامع انسانی حمله می کند که یکی از آنها شرایط سخت برای به دست آوردن طعمه (عمدتا در زمستان) و دیگری تخریب لانه حیوان است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: تخریب لانه ها یکی از دلایل حمله گرگ ها به ویژه در فصل تولید مثل است چرا که این حیوان نسبت به بچه های خود بسیار حساس است.

صفی هانی خاطرنشان کرد: همه ساله در فصل زادآوری گونه های جانوری وحشی به ویژه گرگ بیشترین حمله را به انسان وارد می کنند چرا که برخی افراد یا با سهل انگاری یا عمد به محل زندگی و لانه گرگ نزدیک می شوند و یا آنها را از بین می برند.

وی یکی دیگر از عوامل حمله گرگ ها را دفن نکردن لاشه حیوانات عنوان کرد و گفت: برخی از پرورش دهندگان حیوان اهلی را پس از مرگ دفن نمی کنند و لاشه را در همان محل رها می کنند که در این صورت احتمال وجود دارد. از حضور گرگ در منطقه حرکت چوپانان و چوپانان زیادی وجود دارد و به گله ها و شبانان حمله می کند.

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: مدیریت نادرست پسماندهای روستایی نیز گونه های وحشی مانند گرگ را برای بازدید از مناطق مسکونی برای تهیه غذا تشویق می کند.

به گفته وی، بر اساس تجربیات و مستندات موجود، حملات گرگ ها به حاشیه مناطق حفاظت شده به دلیل تنوع زیستی گونه های جانوری در این مناطق، مختل نشدن چرخه زندگی و زنجیره غذایی و تخریب نشدن لانه آنها به دلیل حضور و گشت زنی مستمر محیط بانان در مناطق حفاظت شده بسیار کم است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: شخم بی رویه مراتع و پیشروی به سمت ارتفاعات، تخریب زیستگاه گونه های جانوری، تلف شدن تدریجی جانوران به دلیل کاهش زیستگاه و شکار حیوانات موجود. باعث شده اند گونه های درنده و غیر بومی به دلیل کمبود طعمه وارد جوامع مسکونی شوند.

صفی هانی تصریح کرد: گونه گرگ در تمامی مناطق تحت مدیریت زیست محیطی این استان زندگی می کند و جمعیت این گونه در حد متعادلی است و به دلیل کمیاب یا فراوانی نمی توان آن را جزو گونه های در معرض انقراض قرار داد و می دانست که این گونه است. در یک شیوع .

وی ادامه داد: گونه گرگ در تمام مناطق اکولوژیکی استان پراکنده است و این گونه روزانه چندین کیلومتر در طبیعت برای یافتن طعمه سفر می کند.

همدان در گذشته به دلیل موقعیت جغرافیایی، وجود تپه های غیرقابل کشت و تعدد باغات در حاشیه شهر، زیستگاه مناسبی برای گونه های جانوری مانند گرگ، روباه و شغال بوده است. برای تخریب و این گونه ها به طور فزاینده ای به مناطق مسکونی نقل مکان می کنند.

تداوم رویه نادرست تخریب زیستگاه جانوران و اشغال زیستگاه آنها توسط انسان، تهیه طعمه و غذای لازم برای ادامه حیات را برای گونه های وحشی به ویژه در فصل سرد سال با مشکل مواجه می کند و روز به روز آنها را به مناطق مسکونی نزدیک می کند. بعد از روز

دیدگاهتان را بنویسید