حوادث اوکراین سیاست عدم مذاکره ایران در مسائل دفاعی و نظامی را تایید کرد/ آمریکا چوپان دروغین و غرب ریسمان پوسیده!


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811689

احمد آقایی گفت: تجربه این روزهای اوکراین نشان می دهد که ما به مسائل دفاعی و نظامی خود نمی پردازیم. سیاست درست تضمین کننده اقتدار ملت است و اگر ما از مواضع خود دور می شدیم، امروز به سرنوشت اوکراین دچار می شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد آقایی، استاد دانشگاه آزاد کرج به تیتریک گفت: آمریکا باید نقش کلیدی در حمله روسیه به اوکراین داشته باشد زیرا ناتو تحت کنترل مستقیم استکبار است.

وی ادامه داد: روسیه دارای منابع عظیم و پتانسیل تبدیل شدن به مرکز اقتصادی جهان است که آمریکا با درک این مزیت سعی در ایجاد تنش برای جلوگیری از اجرای این استراتژی دارد.

وی افزود: روسیه اخیرا با انگلیس قراردادی امضا کرده است که 40 درصد از منابع انرژی خود را تامین کند که نشان می دهد ثروت بی نظیر روسیه به دست آمده است و استکبار خرابکار نمی خواهد این اتفاق بیفتد.

روسیه یکی از کشورهایی است که به دستاوردهای هسته‌ای خود معروف است و حق وتو دارد، بنابراین آمریکا نمی‌تواند از این طریق بر آن فشار بیاورد، بنابراین اوکراین را فریب داد تا به ناتو بپیوندد تا به تنش در روسیه منجر شود.» او گفت. و این جنگ باید بهانه ای باشد برای تحریم استکبار علیه این کشور.

وی گفت: روسیه راهی جز جنگیدن برای دفاع از مرزهای خود ندارد و اوکراین امروز به دلیل اعتمادش به غرب خلع سلاح شد و هیچ راهی برای دفاع از خود وجود ندارد.

وی ادامه داد: همانطور که در سوره حشر آمده و در تجربه تاریخی بارها تکرار شده است، نباید به کشورهای بدخواه مانند آمریکا و غرب اعتماد کرد زیرا آنها هرگز خیر یک ملت را نمی خواهند.

وی افزود: ناتو وظیفه دارد از کشورهای عضو خود حمایت کند اما امروز می بینیم که تهدید تحریم تنها حمایت غرب از اوکراین است.

«تجربه امروز اوکراین نشان می دهد که ما در مسائل دفاعی و نظامی خود معامله نمی کنیم. وی گفت: سیاست درست تضمین کننده حاکمیت ملت است و اگر از مواضع خود خارج شده بودیم امروز به سرنوشت اوکراین دچار می شدیم.

وی گفت: امروز خودکفایی کشور مبتنی بر قدرت و استفاده از ظرفیت داخلی است و با این روحیه تحریم ها را خنثی کرده ایم و نتیجه آن حفظ اقتدار کشور است.

وی گفت: حوادث اوکراین حقیقت استکبار و وعده های دروغین آن را نشان داد و امروز آمریکا هژمونی و هژمونی خود را در دنیا از دست داده است.

وی در پایان گفت: روسیه قطعا در این جنگ پیروز خواهد شد و این نبرد رقبای آمریکا یعنی روسیه، چین و ایران را متحد خواهد کرد و این به نفع ملت ما است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید