حوادث تابستانی باعث کاهش 150000 تنی تولید بلوک شده است


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836035

معاون تولید و بهره برداری از یک مجتمع معدنی صنعتی در گفت و گو با خبرنگار دانا؛

معاون تولید و بهره برداری مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو: مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو رکورد تولید یک میلیون و 400 هزار تن را در تابستان سال 1400 به ثبت رساند، اما به دلیل قطعی بی برنامگی برق، تولید بلوک در این مجتمع 150 هزار دستگاه کاهش یافت. تن

وحید خلیلی مدیر مجتمع صنعتی چادرملو در پاسخی اختصاصی به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در خبری درز از این مجتمع بازدید کرد . وی درباره قطعی برق در این صنعت گفت: سال گذشته کارخانه ما همه رکوردهای تولید را شکست و حدود 12 میلیون تن داشت. رکورد 3.8 میلیون تن گندله سازی را داشتیم.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه کارخانه فولاد 150 هزار تن کاهش به دلیل قطعی برق داشت، اما کل تولید ما در این بخش یک میلیون و 50 هزار تن بلوک فولادی بود که 300 تا 400 هزار تن آن صادر و مابقی صادر شد. به کشور تحویل داده شد.»

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو گفت: جزو شرکت های بورسی هستیم و کسانی که سهامدار چادرملو هستند کمترین نوسان را در بورس تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت هایی مانند چادرملو در کشور بسیار کم است، گفت: شرکت هایی مانند چادرملو باعث رشد اقتصادی کشور می شود که تلاش می کنیم از این ظرفیت استفاده کنیم و خط برگ در استان ایجاد کنیم. قبلا در بحث توسعه چابهار در استان سیستان و بلوچستان شرکت کرده ایم. هرجا توسعه باشد چادرملو حضور دارد.

خلیلی با اشاره به خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران گفت: خط انتقال آب خلیج 800 کیلومتر طول دارد و این آب شیرین شده و به مجموعه می آید. در نظر داریم با اجرای 30 کیلومتر در حاشیه شهر یزد 30 متر از شبکه احداث آبرسانی در استان صرفه جویی کنیم.

وی تاکید کرد: با انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، کویر کشور رونق یافته و می توانیم آب شرب مردم استان یزد را در زمان بحران حفظ کنیم.

مدیرعامل مجتمع صنعتی چادرملو با تاکید بر بحث مسئولیت های اجتماعی شرکت صنعتی چادرملو گفت: در حال حاضر در حال توسعه و تجهیز ورزشگاه 6 هزار نفری و بیمارستان شهر اردکان هستیم و قصد داریم پیوند صنعت و جامعه را تقویت کنیم. ما معتقدیم توسعه واقعی توسعه انسانی است و باید در جهت توسعه انسانی گام برداریم.

وی همچنین به بحث زیرساخت های گاز، آب و برق در این شرکت صنعتی اشاره کرد و گفت: فولاد یکی از صنایعی است که وقتی در جایی شکل می گیرد نیازهای خاص خود را دارد. خوشبختانه با پروژه انتقال آب مشکل ما در حوزه آب حل شد. کمتر از یک متر مکعب آب به ازای هر تن فولاد مصرف می شود که کمترین میزان آب مصرفی در صنعت فولاد است. برای تولید یک میلیون تن فولاد یک تا دو میلیون متر مکعب آب مصرف می شود.

هلیلی تاکید کرد: در اینجا یک نیروگاه 500 مگاواتی برای تولید برق داریم که 180 مگاوات برق مصرف می کند و بقیه را به شهرستان و استان تحویل می دهیم. البته پارسال همان 180 مگاوات را به دلیل قطعی برق تحویل دادیم البته دو نیروگاه ترکیبی مگاواتی در دست ساخت است.

به گزارش راه دانا؛ معدن سنگ آهن چادرملو بزرگترین معدن روباز خاورمیانه است و بیش از 20 سال از فعالیت خود می گذرد.

سنگ آهن استخراج شده از این معدن ماده اولیه تولید فولاد است که در سال های اخیر تولید و صادرات آن به یکی از اولویت های کشور تبدیل شده است و این شرکت تنها شرکت در کشور است که از صفر تا 100 زنجیره فولادی در خود دارد. و در پس از استخراج توسط معدنچیان چادرملو، سنگ آهن به کنسانتره، سپس به گلوله و اسفنج آهن تبدیل می شود و در نهایت طی فرآیند از آن بلوک های فولادی تولید می شود.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید