حورا، شهری استوار و مدرن با معماری ایرانی اسلامی در پایتخت تاریخ و تمدن


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916057

آیا ظاهر شهر هورا صرفاً برای تکمیل پازل گزارش عملکرد است یا تحقق و رفع کمبود فضای سبز و فضاهای ورزشی، مستاجران بی خانمان و پایتخت تاریخ و تمدن طرحی آزمایشی با سبک معماری گذشته در کنار آن؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهمدان; یکی از طرح هایی که در دوره های گذشته دولت شهر همدان مطرح شده و ظاهرا مورد تایید وزارت کشور قرار گرفته، احداث شهر جدیدی به نام حوره دو همدان است که زمین آن نیز جزو اراضی دولتی بوده و آماده این ساخت و ساز است. طرحی که پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی مسکوت ماند و مهر سکوت از سوی مسئولان شهری بر آن نهاده شد..

حالا در دولت سیزدهم و قاسمی فرزاد استاندار وقت، چندین سال زمزمه این تصویب آغاز شد و استاندار همدان به مردم همدان مژده ساخت حورا، جسارت رفتن به سمت ساخت شهر جدید را نوید داد. با جستجوی فزاینده متقاضیان مسکن روبرو شوید. شکرگزاری است.

به گفته کارشناسان شهرسازی، قدمت طرح شهر حورا به حدود سال 1354 برمی گردد.

زیرا پس از تأسیس شهرک بهشتی در اوایل دهه 70، بحث شهرک سازی در همدان مطرح نشده است..

قرار بود شهر حوره را محلی برای کنترل سرریز جمعیت همدان بدانند، اما سیاست استان به گونه ای بود که این طرح دنبال نشد و مسکوت ماند..

البته از سال 1388 بار دیگر بحث وجود شهری جدید به عنوان پایلوت شهرهای اسلامی ایران، یعنی شهری که سبک معماری آن شبیه به سبک شهرسازی قدیم ایران باشد، مطرح شد..

تصویب این طرح در سال 90 ابلاغ شد و پس از اتمام طرح جامع آن، طرح ویژه این طرح اجرایی شد، اما متاسفانه گاهی با ورود یا حضور برخی افراد، سیاست های شهر تغییر می کند! در مورد شهر حورا نیز سیاست برخی مدیران استانی این بود که این طرح اجرا نشود و ظرفیت شهر در خود شهر همدان باشد تا بتوانیم همدان را به کلان شهر تبدیل کنیم..

البته گذشت زمان مشخص کرد که همدان جمعیت زیادی دارد و نیاز به خوابگاه دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به اینکه مساحت کل این شهر جدید 1200 هکتار است که 900 هکتار آن منابع ملی تعیین می شود، افزود: رویکرد ما در شهر جدید پیشرفت، توسعه و عمران شهری است. عابر پیاده.سبک و معماری ایرانی-اسلامی.

وی با اعلام اینکه شهر جدید با افق 50 و 100 ساله در آینده طراحی و اجرا می شود تا مشکلاتی که اکنون شهر همدان با آن دست به گریبان است را نداشته باشد، یادآور شد: شهر جدید به گونه ای طراحی شده است. راهی که طبقات مختلف می توانند در آن زندگی کنند.

استاندار همدان تصریح کرد: با توجه به برنامه دولت سیزدهم و تلاش برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید بتوانیم 100 هزار واحد مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم و تاکنون برای تامین زمین در 30 مشکلی نداریم. شهرهای استان.

وی با بیان اینکه شهر جدید برای جمعیتی بین 100 تا 120 هزار نفر محقق می شود، اظهار داشت: مطابق با اجرای طرح ملی نهضت مسکن در شهر جدید، زمین های 200 متری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا بتوانند. از امکانات ارائه شده استفاده کنید.

حال باید دید که آیا معرفی شهر هورا صرفا برای تکمیل پازل گزارش عملکرد است یا اجرایی می شود و کمبود فضای سبز و امکانات ورزشی حلال مستاجران بی خانمان و سرمایه تاریخ و تمدن خواهد شد. یک پایلوت با سبک معماری گذشته در کنار آن باشد. ?

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید