حوزه علمیه قزوین با رویکردی مطالبه گرانه وارد عرصه می شود

مدیر جدید حوزه های علمیه استان قزوین گفت: حوزه های علمیه مانند درختی نیکو هستند که نسل بشر در ثمره آن شریک است.


هدف نهایی در حوزه های علمیه علم آموزی است


عرفانی بیان می کند: هدف نهایی در حوزه های علمیه آموزش صحیح و کامل علوم و احکام ائمه اطهار و رساندن نور برآمده از این شجره به جامعه است.

وی ادامه داد: در حوزه های علمیه هدف تامین نیازهای دینی نسل آینده و امروز و انتقال فرهنگ اصیل الهی و توحیدی جامعه و حفظ جامعه آینده از شر شیاطین است.

این مسئول اذعان داشت: دوره های مختلف و کار ویژه و آموزش های چند مهارتی برای به روز رسانی سمینارها در جامعه اندیشیده شده است و باید برای اجرای آن تلاش کنیم.

عرفانی تصریح کرد: شیوه فعالیت ما در حوزه علمیه متفاوت خواهد بود و سعی می کنیم به دنبال واحدهای آموزشی و مدارس برویم و در شورای فعال مطالبه گری سوالات و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: حوزه باید از نفوذ گرایش های انحرافی مراقبت کند و طلاب باید پای کار بیایند و کمک کنند حوزه به جایگاه اصلی خود بازگردد.

مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین در پایان یادآور شد: حوزه علمیه قزوین جز سابقه هزارساله علم و آثار علمی چیزی ندارد و مقام معظم رهبری از محاسن آن یاد کردند که از آن جمله می توان مرحوم آیت الله ابوترابی و باریک بین را نام برد. ذکر شده.

حوزه علمیه قزوین باید به جایگاه واقعی خود بازگردد

حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا در ادامه این مراسم گفت: سه سال توفیق خدمت در حوزه علمیه استان را داشتم زیرا روحانیون از بهترین افراد زمان ما هستند که در مسیر مجاهدت وارد حوزه می شوند. برای خود و خدمت به مردم

وی افزود: حوزه های علمیه استان کاروین دارای حاشیه های زیادی است که کار را برای یک مدیر سخت می کند.

مدیر اسبق حوزه علمیه قزوین با اشاره به ظرفیت این استان گفت: سابقه حوزه علمیه قزوین بسیار درخشان است و همه به این مشکل پی می برند که رهبری نیز در سفر به قزوین به آن اشاره کردند.

سبحانی نیا در پایان یادآور شد: شکوه و عظمت حوزه علمیه قزوین زبانزد خاص و عام است و باید تلاش کنیم حوزه را به جایگاه قبلی خود نزدیک کنیم و در صورت تحقق این امر از سوی همه شرکت کنندگان زمینه رشد فراهم می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید