حوزه و دانشگاه مسئول بقایای تهاجمات فرهنگی هستند


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811041

آیت الله عبادی گفت: در تجارب و هجمه های مختلفی که علیه ما شده است، همه شکست خورده اند و امروز تنها جنگ با آثار تهاجمات فرهنگی باقی مانده است که هم حوزه و هم دانشگاه باید پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله عبادی امروز در دیدار با آقای طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز مهندسی و مقام حجت الاسلام والمسلمین حجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه مکان بسیار مهمی است که سرنوشت جامعه از نظر علمی، اعتقادی و آموزشی است.» همین طور است.

امام جمعه بیرجند گفت: علم از دو جهت برای مردم بسیار مهم است. خداوند به طور غریزی احساس کنجکاوی را در انسان قرار داده است، چه در زندگی آنها دخیل باشد و چه نباشد، این کنجکاوی یک امر طبیعی و در آن عاقلانه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از جنبه های مهم علم این است که انسان آفریده شده است تا همه نیازهای خود را بر اساس علم برآورده کند، حتی گفتار روزمره، فارسی، عربی یا لاتین را بیاموزد، اگر مادر نبود که زبان را بیاموزد، نمی دانست. چگونه بگوییم علم شامل همه چیز اعم از بزرگ و کوچک است و هرچه خارج از علم باشد بن بست است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما این علوم نیمی از امور بشری است، درست است که بدون علم هیچ کاری انجام نمی شود، اما با علم زمانی می توان انجام داد که احساس مسئولیت باشد، همه علوم در دنیا اگر در دل فرد احساس مسئولیت نکند نه تنها فایده ای ندارد بلکه خطرناک هم هست، زیرا او می داند و هیچ تعهدی ندارد که از علم نهایت استفاده را ببرد که بهتر از نادانی است.

آیت الله عبادی با اشاره به حدیث «العلم و الدین با هم» «علم و دین با هم هستند و اگر از هم جدا شوند آتش می گیرد» دین جهان را شعله ور می کند و دین بدون علم باعث خرافات می شود. امروز دانشگاهیان عزیز از تجربیات موجود نتیجه گیری قطعی کنید.

وی افزود: وقتی دنیا را در جنگ های جهانی سوزاندند و در چنین شرایطی جهانخواران جهان را آفریدند، دنیا از دست رفت که نتیجه آن این است که سرنوشت آنها در دست اروپای وحشی است. می سوزد و وقتی از علم صحبت می کند جهان را می سوزاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قرون وسطی که از وحشی گری می گوید در اروپاست نه جای دیگر. در اسلام علم واجب است و دیدن چهره دانشمند و عالم عبادت است. معجزه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) اما در اروپا که دین علم را می سوزاند و علم دنیا را می سوزاند، امروز باید به اسلام ناب برگردیم و برای دانشجویان و اساتید بزرگ برای بازگشت به اسلام ناب برنامه داشته باشیم. که علم و جهت اصلی است. آیا علم دین است.

وی ادامه داد: در این راستا باید گام های موثری برای شروع از خانواده و دامن مادر و بر همین اساس شروع تحصیل و دانشگاه برداشته شود تا این عقب ماندگی 50 ساله پربار آغاز شود. شرایط دنیا هم مساعد بود، «یعنی از این دنیای دوقطبی، یک قطب متوقف شده و قطب دیگر در حال مرگ است و مردمی که کنجکاو هستند و بعد از یأس و ناامیدی از مدارس خالی، به دنبال مدرسه مناسب هستند تا پاسخگو باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم پاسخگوی جهانیان باشند، در تجربیات و هجمه های مختلف علیه ما همه شکست خوردند و امروز فقط جنگ با آثار تهاجمات فرهنگی باقی مانده است. ” این به خاطر شرایطی است که خداوند برای کشور و مردمی که همیشه پشت سر کشورشان هستند و مردمی که عدالت خواه هستند، قرار داده است.

آیت الله عبادی افزود: جایگاه دانشگاه بسیار مهم است، بیش از چهل سال تجربه در علم و آزمون، امروز ایران را تبدیل به ملتی سرسخت کرده است، در حالی که موانع جمعی آثار منفی داشته است که باید به آن توجه کرد، اما امروز دانشمند است. باید در جامعه هم باشد و مشکل جامعه را همین دانشمندان باید حل کنند و نظریه به خودی خود نقشی ندارد و نیاز به عمل دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: دانش کافی نیست و نیاز به مهارت دارد و امروز به مهارت توجه می شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده اند که دولت باید با ورود به دانشگاه و دانشگاه مشکلات خود را حل کند، همچنین باید با تحقیق و کار علمی مشکلات جامعه را حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید