حکاکی دود شرکت های خدماتی در چشم مردم/توزیع بی سابقه سهمیه قیر رایگان به بجنورد


ساعت: 15:58
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887673

یکی از مهم ترین ویژگی های یک شهر زیبا، وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر شهری آن است که این شهر را متمایز می کند و تأثیر زیادی در منظر شهری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، شهرستان بوینر با توجه به موقعیت مرکزی و همچنین ظرفیت های مختلف گردشگری و جاذبه های طبیعی پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است و وجود این ظرفیت ها مدیران شهری را وادار به تلاش برای توسعه زیرساخت ها می کند.

یکی از مشکلات مهمی که در این شهرستان به چشم می خورد، نبود آسفالت مناسب در برخی نقاط آن است که نارضایتی اهالی شهرستان بوینرودی را به همراه داشت.

اگرچه مسئولان شهری برخی از خیابان ها و معابر را آسفالت می کنند، اما نسبت خرابی و دستکاری با میزان روکش آسفالتی که مشاهده می شود قابل مقایسه نیست.

رضا محمدی یکی از رانندگان بجنوردی وضعیت آسفالت معابر این شهرستان را اسفناک توصیف کرد و گفت: با گذر از خیابان ها و معابر شهر می بینید که این وضعیت مشکلات جدی را برای رانندگان نیز ایجاد کرده است.

وی افزود: حفره های ایجاد شده در سطح خیابان ها و همچنین حفاری های انجام شده توسط شرکت هایی مانند لوله کشی، مخابرات، گاز که بدون بهسازی باقی مانده بود، جلوی خودروها را تخریب کرد.

یکی از شهروندان ساکن محله صندل آباد نیز به وضعیت بد آسفالت محل سکونت خود اشاره کرد و گفت: آسفالت و زیرسازی این محله مدت هاست به طور کامل تخریب شده و عبور و مرور برای همه رانندگان حتی سخت است. عابران پیاده


c16d6a9d 6e1e 4cdb bd2d 33740a1c9f6c خبر خاکستری

وی افزود: صندل آباد باجنورد یکی از پرترددترین مسیرهای شهر است اما با وجود گذشت چندین سال و تغییر چند شهردار، این نقطه از شهر قابل رویت نبوده و گذر آن به کلی متروکه است.

محمد کاظمی افزود: مشکلات مربوط به چاله های معابر در زمان بارندگی بیشتر به چشم می خورد و باعث اختلال در تردد خودروها و عابران پیاده می شود.

این شهروند بجنوردی ادامه داد: مشکل آسفالت با وجود هزینه ها نه تنها در این شهرستان حل نمی شود بلکه ابعاد آن افزایش یافته است.

عباس رحمتی افزود: عموم مردم از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها و خیابان های شهر به ستوه آمده اند و این شامل رانندگان و عابران پیاده نیز می شود که هر روز درگیر دست اندازهای این خیابان ها هستند.




زیباسازی منظر شهری اعتبار انحصاری ندارد

شهردار بوینر در گفتگو با خبرنگار ما جواد حمیدی گفت: در تخصیص بودجه شهرداری برای بهسازی شهر نمی توان به رقم اعتبار خاصی اشاره کرد چرا که اقدامات شهرداری بر اساس بودجه جذب شده تعیین می شود. علاوه بر آن، این که عمده فعالیت های شهرداری رویکردی به اصیل سازی دارد. یک رویکرد زیباسازی وجود دارد که شامل طراحی و اجرای پارک محله ای و پارک خطی، رنگ آمیزی میدان ها و تقاطع ها، نصب المان های حجمی، اجرای المان های سردیس بزرگ و معروف شهر و حتی جدول بندی و آسفالت

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال 1401 650 میلیارد تومان بوده است، گفت: بودجه مصوب 4 ماهه امسال 216 میلیارد تومان بوده که تنها 163 میلیارد تومان معادل 75 درصد آن جذب شده است.

حمیدی همچنین اضافه کرد: از این میزان 65 درصد هزینه ها به خدمات و عمران شهری و 35 درصد به بودجه جاری (هزینه شهرداری) اختصاص دارد، در حالی که در سال های اخیر این سهم معکوس شده و تمام درآمدهای شهرداری کاهش یافته است. به پرداخت حقوق و بیمه اختصاص یافت و قسمت کمی نیز صرف خدمات دولتی در شهرستان شد.

شهردار بجنورد با بیان اینکه در گذشته شهرداری سنگرها را پر می کرد، اظهار داشت: در مقطعی برای تسریع این امر این خدمات را به دستگاه های خدمات رسان سپرد اما متاسفانه در حین اجرا کیفیت توسط شهرداری قضاوت شد. در پرکردن قنوات رعایت نشد و گاهاً در احیای قنوات با تأخیر مواجه می شد و نارضایتی زیادی از سوی شهروندان به وجود می آمد که شهرداری مجدداً عملیات روکش مسیل ها در محلات را بر عهده گرفت.

این مسئول گفت: لازمه کیفیت خوب در پرکردن کانال های حفاری شده زیرسازی مناسب است و از زمان حفر و پس انداز کانال حداقل سه ماه طول می کشد تا رطوبت لایه های زیرین خشک شود و قوام لازم در زیرسازی ایجاد شود. بر اساس تردد ماشین و آب و هوا.بیا تا زمان بازسازی شاهد شکستن و فروکش آسفالت نخواهیم بود.

حمیدی بیان کرد: زمانی که آسفالت محوطه ها شروع می شود شهرداری ابتدا با شرکت های خدمات رسان مکاتبه می کند که اگر طرحی برای تاسیسات در آن محل دارند باید قبل از اقدام به آسفالت آن را اجرا کنند و همچنین در این مکاتبات آمده است که اگر تاخیر و عدم رعایت مکاتبات شهرداری و در صورت شروع عملیات آسفالت در صورت برش، قیمت آسفالت توسط این شرکت اخذ و بازیابی آن به عهده خود شرکت می باشد.


48d2ef11 fdde 40cd a055 3077bcc544d3 خبر خاکستری




عرضه 900 تن قیر رایگان به شهرداری بوئینورد

شهردار بجنود گفت: شهرداری امسال برای اولین بار در سال های اخیر توانست 900 تن قیر رایگان از محل تخصیص دولت دریافت کند که حاصل رایزنی های شهردار و پیگیری های شورای اسلامی شهر است. شهرستان و البته حمایت استاندار خراسان شمالی.

حمیدی همچنین گفت: از ابتدای عملیات آسفالت (پایان اردیبهشت ماه) تاکنون 94 هزار متر مربع از معابر (زیرسازی – برش و آسفالت – تسطیح و روکش) انجام شده است که بیشترین این اقدامات در هسته مرکزی شهر شامل می شود. رنگ آمیزی و مرمت و بهسازی و در مناطق کم امتیاز شامل زیرسازی، دانه بندی و روکش آسفالت کلی می باشد.


10 محله بوینر در اولویت آسفالت هستند

شهردار بجنورد با بیان اینکه 10 منطقه شهری بجنورد برای انجام آسفالت در اولویت هستند، افزود: خیابان رجایی (جاده صندل آباد)، ویلاشهر، دبیران، مطهری، کوی امام هادی، جوادالائمه، بلوار کشاورز، باقرخان، پالایشگاه و شهرک امام خمینی (ره) جزء محلات با اولویت آسفالت است.

وی در ادامه گفت: در صورت تکمیل این مناطق و رفع نیاز آسفالت، 10 محله بعدی که سطح تخریب آسفالت آنها نیاز به مرمت را مطرح می کند در دستور کار قرار می گیرد.

شهردار همچنین در خصوص تخصیص 400 تن قیر بالای سهمیه رایزنی کرد تا بتوان سطح معابر بجنورد را در قالب آسفالت اصلاح کرد.

لازم به ذکر است که در 12-8 سال گذشته این میزان از سهمیه قیر و معابر آسفالت شده برای ماشین آلات شهرداری که بسیار فرسوده و نادرست هستند تست نشده است.

شهردار گفت: به موازات این اقدامات، تعمیرات اساسی ماشین آلات به ارزش 5 میلیارد تومان برای بهسازی پارک ساختمانی انجام شد، همچنین شهرداری با برون سپاری بخشی از خدمات عمرانی به پیمانکاران در نظر دارد در گسترش خدمات خود تسریع کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید