حکم دادگاه مشهد: این سه وزیر دولت روحانی باید از خانواده این قربانی عذرخواهی کنند.

نیره عابدین زاده افزود: پس از حادثه دلخراش قتل عمد کودک در اردیبهشت ماه 1396، اقدامات ویژه قضایی انجام و پس از طی مراحل تشریفات و مراحل قانونی، متهم در تیرماه همان سال به دار مجازات آویخته شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات دستگاه قضایی در این پرونده به صورت ویژه انجام شد و با وجود اتفاق ناگواری که رخ داد، متهم در کمترین زمان ممکن به سزای اعمال خود رسید.

عابدین زاده افزود: نکته قابل توجه در این خصوص این است که در رای صادره از سوی دادگاه برای اولین بار وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور موظف شدند از خانواده مقتول عذرخواهی کنند. به دلیل وجود نقص های سازمانی.

معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: علاوه بر الزام مسئولان به عذرخواهی از خانواده مقتول، اصلاح آیین نامه مربوط به سرویس مدارس با رویکرد حمایت از حقوق کودکان پیش بینی شده است که باید اصلاح شود. توسط نهادهای نگهبانی از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور اجرا خواهد شد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 مشهد تصریح کرد: نصب سیستم دزدگیر برای شناسایی سریع کودکان مفقود و ربوده شده نیز از دیگر دستاوردهای مهم رای مذکور است.

بر اساس این گزارش، با توجه به وقوع این حادثه دلخراش در شهر مشهد، بعدازظهر امروز پنجم شهریور 1401 تعدادی از مسئولان از جمله استاندار مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش و شهردار مشهد به نمایندگی مقامات مسئول و بر اساس اجرای حکم به منزل مقتول آمده و عذرخواهی خود را اعلام می کنند.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ یک دانش آموز ۱۰ ساله مشهدی در خیابان موسوی کوچانی این کلانشهر از مقابل منزلش توسط راننده خودرو ربوده و به طرز فجیعی کشته شد. جسد این کودک با ضربات چاقو در منطقه شهرک صنعتی شاندیز پیدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید