حکومتی که از آشفتگی حاکمان هراسی ندارد


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840817

دولت سیزدهم با وجود جاسوسان حاکمان، اصلاح ساختار اقتصادی کشور را در دستور کار قرار داد تا ثروت خدادادی به دست همه مردم برسد. دولت نمی خواهد که اشتباهات اقتصادی مردم را کسی به آنها پس دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات مهمترین سیاست خود را حل مشکلات اقتصادی از طریق مذاکره و روابط با اروپا و آمریکا قرار داد. دولت یازدهم و دوازدهم راه بهبود وضعیت اقتصادی کشور را حل مسئله هسته ای از طریق مذاکره با آمریکا می دانستند. آنها پس از امضای برجام با واردات پول نفت به کشور و افزایش سرمایه گذاری خارجی، تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشتند تا وضعیت اقتصادی را بهبود بخشند.

هرچند گشایش های مختصری وجود داشت، اما به گفته رئیس وقت بانک مرکزی، کشور تقریباً هیچ سودی نداشت. متعاقباً با کارشکنی های اداره دموکراتیک ایالات متحده در نقض روح برجام و رهایی دولت آمریکا، استفاده از ظرفیت های خارجی ناکام ماند. این اتفاق در کنار سیاست غلط اقتصادی دولت در داخل کشور، منجر به شکست تیم اقتصادی روحانی در اجرای برنامه های اقتصادی خود شد.
تیم اقتصادی دولت در دو سال اخیر به جای اصلاح عملکرد خود با یک سری اقدامات سعی در کاهش وضعیت اسفناک خود داشته است. برداشت از صندوق توسعه ملی، استقراض از بانک ها و سایر منابع اقتصادی، مصرف سه ماهه ارز یکساله کشور و گران فروشی، حراج طلا در بانک مرکزی، پرداخت اوراق قرضه به طرف مقابل و دریافت مالیات از طرف مقابل و… . این تصورات و درآمدهای نادرست دولت هیچ گشایش اقتصادی ایجاد نکرد و تنها بدهی سنگینی بر جای گذاشت. اما آن پول چه شد؟ شاید پاسخ به این سوال کمی زود باشد اما طبق روال دولت دوازدهم و سیزدهم می توان گفت این پول به جیب عده ای واریز شده تا اشتباهات اقتصادی خود را با رانت پوشش دهند.
این پول به سرنوشت چند دلاری بعد از برجام، واگذاری کارخانه ها به بهانه خصوصی سازی و… دست یافت.
حالا دولت سیزدهم می خواهد این روند را برعکس کند. اصلاحاتی که به گفته کارشناسان باید در یکی از دولت های یازدهم یا دوازدهم انجام می شد اما اکنون بار آن بر دوش دولت سیزدهم است.
دولت تصمیم گرفته است با حمایت ملت در اصلاح ساختار اقتصادی برای آینده جوانان و نوجوانان کشور تلاش کند. از سوی دیگر، دولت سیزدهم، دولت‌های سابق حاضر نیستند برای اهداف سیاسی خود به اجاره‌جویان باج بدهند تا غر نزنند. دولت جدید به دنبال اصلاح ساختار اقتصادی است تا هیچکس با گذاشتن دست در جیب مردم ثروتمند نشود.
دولت سیزدهم با وجود جاسوسان حاکمان، اصلاح ساختار اقتصادی کشور را در دستور کار قرار داد تا ثروت خدادادی به دست همه مردم برسد. دولت نمی خواهد که اشتباهات اقتصادی مردم را کسی به آنها پس دهد.
جوانان نخبه می توانند در فضایی منصفانه و فارغ از رانت و امضا و با تکیه بر هوش و تلاش آینده خود را بسازند.
با تلاش دولت و حمایت ملت و تبیین نخبگان آینده روشن است.

دوستت دارم

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید