حکومت داری در جمهوری اسلامی باید مردمی باشد/ تاکید شهید سلیمانی بر حفظ وحدت بود

ساعت: 20:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922113

رئیس مجلس با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: دولتی که سردار سلیمانی به آن اعتقاد داشت حکومت مردم بود، در جمهوری اسلامی حکومت باید حاکمیت مردم باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر در برنامه تلویزیونی ملک سلیمان با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم انسانیت را به درستی رعایت می کرد، حاج قاسم گاهی مانورها و نوع طراحی را تغییر می داد تا معصوم نباشد. کشته شده.

وی ادامه داد: در مسائل سیاسی داخلی کشور کسانی که خود را انقلابی تر از دیگران می دانند گاهی به حاج قاسم انتقاد می کنند، گاهی اصلاً حاج قاسم را انقلابی نمی دانند.

کلیباف اضافه کرد: ما کارکنانی که امروز مدیریت را بر عهده داریم بیشتر مشکلات را بر عهده داریم. حکومتی که سردار سلیمانی به آن اعتقاد داشت حکومت مردمی بود در جمهوری اسلامی حکومت باید حکومت مردمی باشد.

وی ادامه داد: حاج قاسم می گفت جمهوری اسلامی حرم است اما اگر جمهوری اسلامی حرم است مردم ستون آن حرم هستند. جمهوری اسلامی و مکتب ائمه انقلاب همواره بر این بوده است که مردم محور کار ما هستند.

کلیباف اضافه کرد: طبق تعبیر شهید سلیمانی تفکیک بین مردم و تقسیم بندی سیاسی به چپ و راست و مذهبی معنا ندارد. اگر می گوییم باید جامعه را بسازیم، نباید فکر کنیم که باید مردم را بسازیم. بلکه باید خودمان را به عنوان متولی بسازیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: با فشار و تحریم اقتصادی به مردم حمله می کنند. با دروغ گفتن ولی فقیه را هدف قرار دادند. ببینید، در بحران های سی سال اخیر چندین بار تهدید شده ایم که اگر کاری نکنید، جنگ شروع می شود؟ همیشه می گفتند ما در آستانه جنگ هستیم. اما ببینید رهبر عزیز ما در این سی سال چگونه توانسته کشور را در برابر لشکر دشمنان حکومت و رهبری کند.

گاهی به شوخی می گویند که مسئولین می خواهند انقلاب را شکست دهند اما مردم نمی خواهند

این سخنگو افزود: دارم با خودم صحبت می کنم. به خودمان که مسئولیم. می گویند دیده بان از حرمت حرم محافظت می کند. آیا ما متولیان امر توانسته ایم حرمت حرم را حفظ کنیم؟ مگر ما قبیله گرایی نکرده ایم؟ مگر ما سیاسی نبودیم؟ آیا ما هم مثل حاج قاسم صداقت داشتیم؟ مردم ما بسیار شریف هستند. در برخی محافل به شوخی می گویند که مسئولان می خواهند انقلاب را شکست دهند اما مردم نمی خواهند. گاهی با بی تفاوتی برای مردم سختی ایجاد می کردیم. انفعال ما باعث می شود شکاف ها باز شود و دشمن روی آن زخم ها بنشیند.

مدیریت حافظ حقوق مردم است و برای حفظ آن حقوق اقدام می کند

قالیباف ادامه داد: رهبر انقلاب را در عرصه رعایت حقوق عمومی و حقوق مردم ببینید. وقتی رهبری احساس می کنند در زاهدان اتفاقی افتاده، ممکن است خون فلانی به ناحق ریخته شده باشد، احساس می کنند اینجاست که باید اقدام کنند. چرا؟ چون حقوق مردم برایشان مهم است.

اگر سلیمانی در سال 1401 شهید می شد، می گفت وحدت را حفظ کنید

رئیس مجلس توضیح داد: شهید سلیمانی کار مکتب امام است و مکتب شهید سلیمانی همان مکتب امام است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف دشمن در سال 1401 از بین بردن وحدت است و اگر سلیمانی الان کشته می شد می گفت وحدت را حفظ کنید.

کلیباف یادآور شد: باید حکومت حاج قاسم را برگردانیم، باید به مردم احترام بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید