حیثیت معلمان با اجرای قانون طبقه بندی معلمان، حمایت و حقوق آنان تضمین می شود.

حیثیت معلمان با اجرای قانون طبقه بندی معلمان، حمایت و حقوق آنان تضمین می شود.

سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه شورای دولت بر لزوم افزایش تولید نفت و گاز طبیعی برای تامین نیازهای صادراتی به ویژه در میادین مشترک تاکید کرد و گفت: میادین مشترک ذخایر ملی کشور هستند و دولت از هیچ تلاشی برای حفاظت دریغ نخواهد کرد. این ذخایر در این راستا خوشبختانه امروز با ابتکار و تلاش همکاران وزارت نفت تاخیر در برداشت از مزارع مشترک جبران شد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به بهره برداری از 209 طرح صنعتی و معدنی همزمان با روز ملی صنعت معدن و صنعت اشاره کرد و گفت: تکمیل حلقه های زنجیره ارزش معدنی از برنامه های مهم توسعه ای دولت است. برنامه ریزی جدی در این زمینه انجام داده ایم و لازم است با کمک رسانه ها ابعاد این حرکت را برای افکار عمومی تبیین کنیم.

آقای رایضی ارائه جزئیات طرح های باز به مردم را امیدوارکننده خواند و از مسئولان خواست تا جزئیات این کار بزرگ از جمله تعداد واحدهای فعال شده، میزان سرمایه گذاری و اشتغالزایی و نتایج آن را در اختیار مردم قرار دهند. مردم.

تلاش دولت برای ایجاد ثبات در اقتصاد و مقابله با سفته بازی محورهای بعدی سخنان رئیس جمهور در این جلسه بود. در این زمینه آقای رایضی بر لزوم صیانت جدی از معیشت و سفره مردم تاکید کرد و گفت: جدای از سازوکارهایی که برای جبران افزایش قیمت ها به دلیل اصلاح توزیع یارانه ها در نظر گرفته می شود، ضروری است دارای نهادهای نظارتی، در داخل و خارج از دولت، با افزایش قیمت ها بر اساس سفته بازی و خارج از چارچوب منطق اقتصادی برخورد می کنند.

بر این اساس رئیس جمهور وزرای جهاد، صنعت، معدن و تجارت و دادگستری را موظف کرد با کارخانه ها، اصناف و تولیدکنندگانی که در مسیر بی ثباتی قدم گذاشته و با افزایش قیمت ها در حال ایجاد آشفتگی در بازار و اقتصاد هستند، قاطعانه برخورد کنند. بدون منطق، ساخته شده است

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شبهات مطرح شده در خصوص کنکور 1401، گروهی به سرپرستی معاون اول رئیس جمهور را موظف به بررسی و بررسی ابعاد این موضوع کرد و گفت: کنکور نقطه نظرات مردم است. اعتماد به سازوکارهای سنجش و پذیرش دانشجو در کشور است و نباید اجازه دهیم این اعتماد خدشه دار شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از این جلسه با تشکر از بانک مرکزی برای تدوین و ابلاغ آیین نامه تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از محل «ضمانت نامه ها و ضمانت نامه ها» و «تعیین سقف زمان انتظار» بر نظارت کامل بر آن تاکید کرد. اجرای این مفاد قرارداد.

آیت الله رئیسی گفت: ممکن است برخی از شعب بانک ها اعتبار کافی برای بازپرداخت سریع وام به متقاضیان را نداشته باشند، اما می توانند با توجه به نیاز و درخواست با زمان مناسب تسهیلات را مدیریت و پرداخت کنند و نگذارند جوانان گران قیمت نگران و نگران شوند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ابلاغ آیین نامه ارزشیابی معلمان بر اجرای دقیق و صحیح این آیین نامه تاکید کرد: شأن و منزلت معلمان با اجرای قانون رتبه بندی، حمایت و حقوق آنان و سطح آن تضمین می شود. سیستم آموزشی نیز بهبود خواهد یافت.

دکتر رئیسی افزود: علاوه بر اجرای رتبه بندی، باید به سایر ابعاد چارچوب نظارتی نیز توجه ویژه شود تا افرادی که تجربه و صلاحیت لازم را دارند، به سمت آموزش کشیده شوند و اعمال خودسرانه قانون موجب تضییع حقوق نشود. چهره ها

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود بر تسریع در رسیدگی به اعتراض بازماندگان به دریافت یارانه با توجه به نزدیک بودن به پرداخت مرحله سوم یارانه پس از اجرای طرح انصاف یارانه ها تاکید کرد و گفت: در 2 -3 ماهه اما برخی خانواده ها اعلام می کنند با وجود اینکه شرایط را داشتند و معترض بودند، باز هم یارانه نگرفتند.

آیت الله رئیسی افزود: رسیدگی به اعتراضات باید تسریع شود تا اگر بدون دلیل موجه از دریافت یارانه محروم شد، یارانه وی پرداخت شود و در صورتی که بر اساس مستندات واجد شرایط دریافت یارانه نبود، با تاخیر اعلام شود. این کار قابل قبول نیست

دیدگاهتان را بنویسید